Jag är tillfälligt i Malmö och har imorgon tid att besöka en ciklidshop. Ska jag besöka Stoby eller Sandby?
Stoby eller Sandby?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det beror nog lite på vad du är intreserad av. Stoby, som ligger en bra bit från Malmö, har ju mest Malawi och lite annat, medan Sandby har lite mer blandat tycker jag./Mikael -
Ja kan bara säga STOBY .
Sandby är ingen höjdare tycker att dom har det rätt skitigt i karen.
Och de senaste gångerna jag har varit där så har det legat döda fiskar i karen.
Så jag säger bara STOBYKommentar
-
-
-
Helt klart Stoby om man är intresserad av Malawi. Senast jag var där hade dom ca 130 arter inne!To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Tycker att Lasse har endel roliga tanganyikas inne ibland.Kommentar
-
Stoby låg längre bort än jag trodde så det fick bli Sandby. Så åkte man då dom 7 milen (tur o retur) bara för att konstatera att dom har lördagsstängt på sommaren......:-( Stod inget om det på nätet men borde såklart ha ringt först..........Kommentar
-
-
¨Ni som bor i skåne och har vägarna förbi Kristianstad kan kolla inom Zoohörnan i Kristianstad ny ägare i gammal butik mycket uppfräschad sen förra ägaren. ligger på söder.
Har en 100 kar med blandad fisk sällskap ciklider.
Nya ägare har haft den ca 5 veckor så det händer saker hela tiden.
Värt ett besök om man har vägarna förbi.1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712Kommentar
-
Det e inte bara det med lördagsstängt som inte stämmer med infon på nätet, dom har INTE öppet till 19 heller utan bara till 18..
Men när man ringer dit och säger att det står fel tycker dom att det är "Ciklidvännernas" sak att ha koll på det..
Därför tyckte jag att Stoby är ett trevligare alternativ! =)Kommentar
Kommentar