Hur många Aulonocara sp. "stuartgranti maleri" kan man hålla i ett 200 liters kar om man bara har dem + eventuellt några anscistrus??
Hur många?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
I ett så litet akvarium skulle inte _jag_ rekommendera att hålla mer malawi ihop med Aulonocara...Kommentar
-
Jag höll Aulonocara jacobfribergi 1+2,Rö Zebror och nån annan mbuna i en 222a utan problem.
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
Kommentar
-
Aha testa då med en liten större grupp ca 10st och helst inte för många hannar..
Jag har aldrig testat att hålla Mbunas i mindre kar men jag tror absolut att det går bättre med aulonocara i mindre kar tycker du ska testa det du sa från början aulonocara är helt klart en otroligt vacker fisk!Kommentar
-
Höll 1+2 Röd Rubin(XL) i ett 300-liters.Det var på tok för litet för dem!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Några Labidochromis caeruleus "Nkhata Bay" och ett gäng Pseudotropheus saulosi kanske? Har det i min 200 just nu, 5 vita och just nu 6 gula fiskar varav hannarna håller på att färga ut till blå. Riktigt tjusigt faktiskt ihop med en massa sten och två crinum lökar som svajjar i vattendraget.Kommentar
-
Jag har 3+2 röd rubin och 16st demansoni i ett 200L och det funkar bra.
Kör på det du tänkte först och den fördelningen som henke föreslog vill du ha något mer i kan du ju stoppa i en grupp golden med.Mvh
ManganKommentar
Kommentar