espresso kvarnar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • February 2004
    • 341

espresso kvarnar?

tja!

är det någon som vet vart ja kan få tag på bra espresso kvarnar?

det kanske inte har med fiskar att göra men ja vet inte vart ja ska vända mig i dom affärerna ja har varit i i stan (motala) så finns det bara amatör kvarnar det jag är ute äfter är en lite proffsigare maskin
    Sydamerika
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1836

Det finns en delikatessaffär i norra hamnen i helsingborg, dom hade bra kvarnar (?) när jag var där förra sommaren. Inte mycket hjälp efterssom jag inte vet vad butiken heter eller vad gatan heter. Kanske kan någon Helsingborgare fylla i.
    MVH
    Magnus

Kommentar

• Mikael
      Användare
      • April 2002
      • 347

citat:Ursprungligen skickat av reecord

"...det kanske inte har med fiskar att göra men..."
      Den villfarelsen skulle jag bestämt vilja rädda dig ur genom ett rungande nej [], men tänk ändå vad bra detta forum är när även frågor relaterade till espresso får respons
      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Du skall köpa en rejäl kvarn om du vill ha en bra. Monteriva är ett bra märke men dyrt: http://www.monteriva.se/kvarnar.asp

Även italienska Gaggia (som gör suveräna espressomaskiner) gör även bra kvarnar. www.gaggia.it. Kvarnarna heter ML Steel och MM Steel. Werner och Werner är återförsäljare för Gaggia.

Jag har faktiskt ingen kvarn utan brukar gå köpa ett kvartskilo nymalet på ett cafe i stan, vilket tar en vecka eller två att dricka och på den tiden så försämras kaffet endast marginellt.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

Arbetssätt...