sällskap för sjuk discus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

sällskap för sjuk discus

I diskusakvariet fanns förutom 2 Marlboro Red även andra diskusar, några kardinaltetror och även 2 skalarer och botior. Den ena Marlboron började magra för några veckor sedan och drog sig undan bland några stora blad bak i akvariet.
    Den andra Marlboron höll den sällskap och kom knappt fram för att äta. Härom dagen dog den sjuka diskusen och nu är den andra Marlboron framme igen och beter sig som vanligt.
    Har någon annan en liknande erfarenhet? Inte håller väl en frisk diskus en sjuk sällskap, eller?
  • ChipseT
    Användare
    • September 2003
    • 61

det kan väl kanske vara så att han hellre va med en sjuk än en ensam? ifall han va utobbad från den "större gruppen"? jag vet inte..

Kommentar

• Mats
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 804

Hej Nils.
      Har aldrig sett det förut som du skriver,bara i samband när fisken varit ett lekpar.
      MVH Mats
      http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

Kommentar

• nils42
        Användare
        • January 2003
        • 931

I det här fallet var det inte något lekpar. Visserligen hade de levt tillsammans i några år, men jag har aldrig sett dem leka eller förbereda sig för det.

Kommentar

• Mats
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 804

Hej Nils.
          Jag menar att att jag hade ett par som betede sig som du beskriver,honan var döende och hannen dick med henne hela tiden tills det var slut.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

Kommentar

• nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

Ola! Du brukar ju kunna det mesta om det mesta. Är detta något jag har fått om bakfoten eller kan det vara så?

Kommentar

Arbetssätt...