Hålla temperaturen i anläggning??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    Användare
    • September 2003
    • 788

Hålla temperaturen i anläggning??

Har nu startat upp min odlingsanlägning.

Men nu har ett litet problem dykt upp, hur håller man temperaturen konstant i 6 st 90 L?? Doppvärmare e inget alternativ p.g.a kostnaden. Värma upp hela rummet orkar jag inte med då det är mitt sovrum det rör sig om.
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Sista alternativet är att koppla dom samman i ett filtersytem och ha en värmare i sista burken eller i filtret =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Mattias Andersson
      Användare
      • September 2003
      • 788

kör med bottenfilter..

Kommentar

• Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

tror du inte du kan komma över doppvärmare till hyffsat pris. vad jag vet kan man köra med en klenare doppvärmare än det som rekomenderas.

Just nu kör jag med en 100w till ett 222 liters kar. doppvärmaren jobbar inte mer än vanligt för det och vattnet håller tempen bra. Så du borde ju kunna ha en så liten modell som möjligt och ändå få det att funka. Kanske kan få rabbat om du köper många på en gång!
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Det skiljer ju inte mer än några kronor mellan de olika effekterna, så där ligger ingen besparing.

Tony Englund

Kommentar

• Ola
            Användare
            • August 2002
            • 1232

Hade nog gjort som deelay skrev, dvs. koppla ihopa alla karen till en sump. Du får en bra filtrering + att du slipper småpumpar i karen. (hade gått bra med en luftpump som tillför syre).

Du behöver inte borras hål i karet utan kan bygga en egen överrinnare. Fungerar som hävtekniken. (när vi bytar vatten med en slang, självrinnande flöde)

En rejäl doppis i sumpen så lär du ha en tempratur som är godkänd

Men du hade karen på ditt rum. Där borde det iaf vara 21-22 grader. Fiskarna dör inte av 21-22 grader i mitt kar iaf Men yngel lär växa lite bättre i varmare vatten så...

Mvh Ola
            ola lindeberg

Kommentar

Arbetssätt...