Rena rånet, eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Rena rånet, eller?

    Hej!
    Har tagit kontakt med en odlare i Haparanda so m kan sälja 2 säkra hanar till mig. Men han vill ha 1000:- för den blåa och 1200 för den röd turkosa.

    Det är de 2 sista bilderna.
    Mvh Alex
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Priset känns högt, men det säger egentligen ingenting. Om det finns köpare som är villiga att betala så är priset som säljaren sätter alltid det rätta...

    Jag fortsätter tjata om att "efterfrågan och tillgång styr priset".

    Frågan är om det är snyggt som potentiell köpare att hänga ut en säljare (med den rubriken) som du gör nu...[V]

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

      #3
      Inte särskilt snyggt, nej. Sen är det ju en privataffär, så nu kanske nån annan köper dem...

      Jag vet inte om jag tycker tusen bagis är perverst mycket för en diskus om den är vuxen & fin heller.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Det är väl inget överpris, det ser ut att vara riktigt fina diskusar. Jämför med diskus i 8cm-klassen i butik som brukar ligga på ca 250 kr i Götet som dessutom räknas till de billigare fiskmetropolerna =).

        Att de sedan är garanterat kön på dem gör ju inte saken sämre.

        Tony Englund

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

          #5
          Okey, men jag vet inte vilken som skulle vara finast, det är väl bara att gå dit och titta på dem på plats.
          Mvh Alex

          Kommentar

          • ChipseT
            Användare
            • September 2003
            • 61

            #6
            hade jag velat ha just 2 hanar bara sådär, så hade jag ju inte tvekat..
            me tanke på att här i stan, (oskarshamn) så har dom just nu från ca 5cm som e halvdöda om man får säga så, upp till ca 10 cm som ser ok ut, men inte mera än ok!.. dom kostar 495:- st uavsätt vilken man tar?

            men dom 2 det gäller nu skulle jag ju lätt köpa, såg ut att va redigt fina också.. ser ju sånt bättre irl..

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

              #7
              Jag tycker att det ser ut som mkt fina exemplar. Killen i fråga verkar ju även vara rätt duktig på att sköta dem eftersom det fanns discus med yngel.
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                #8
                På en auktion i haninge för några år sedan så gick ett fullvuxet lekpar (som 7" singlar) för 3500 kr. En ensam fisk som var lite mindre, men likadan, gick för 800 kr ar jag för mig. Fina djur är dyra om flera vill ha dem. På en akvariets dag så såldes ett tokfint lekpar i samma storlek för under 500 en gång.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

                  #9
                  -Odlingsstammarna -färgmorferna- på heckel/blå/grön/brun/ är unika.
                  Det jag såg på bilderna av [u]lekparet</u>-kunde vara form av "turkis" eller "malboro" -Hur som helst,i egenskap av som odlare skulle jag inte en krona för lek-paret på bild!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...