Hehe satt just å kolla på ett filter i min syrras akvarium...å då kom jag på en tanke skulle man inte om man skulle vilja ha ett bra biologiskt filter ta ett vanligt innerfilter (sånt man köper komplett i affärer), köpa en filtermatta, klippa ett hål i kortsidan på den å sen stoppa ner innerfiltret där..så filter matten e på utsidan (exakt samma sak som när man stoppar ner ett plaströr fast nu stoppar man ner ett innerfilter istället)...innerfiltret har ju redan hål i sig så man behöver ju inte klippa nått säkert en sjuk tanke men borde väl funka?
En liten tanke om filter...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Förstår inte varför[:p] Ett innerfilter suger oftast in vatten på ett ställe, det skulle betyda att du bara drog vatten genom ett litet ställe på filtret, och det skulle dras igenom snabbt med.Kommentar
-
Skall man tränga ner ett innerfilter i en filtermattebit blir det inte mycket filtermatta runtom.
Skall man använda filtermatta och innerfilter är det nog bättre att göra en filterkammare och ha innerfiltret innanför.Kommentar
-
Låter som plaströret är en mycket bättre idé. Eller så har jag inte riktigt fattat vad du menar. Förstår inte riktigt hur man skall få ner ett innerfilter i filtermattan.
en fråga bara, går det bra att köpa en powerhead och sätta ner ett rör i en filtermatta?Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Rör eller inte beror på vilken pump man har.
Själv har jag bara erfarenhet av Aquaclear för att driva filtermattefilter, och till dem följer det en kona att sätta på insuget i vilken elektrikerrör passar perfekt. Dessa powerheads finns självklart i varierande storlekar, så det går säkert att få till ett filter även till mindre akvarier.Kommentar
Kommentar