Obalans i karet HJÄLP!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • February 2004
    • 285

    Obalans i karet HJÄLP!

    Startade för typ 14 dagar sen ett 240 liters sydamerika kar.....men jag har problem med det.....det växer alger som ser ut som mögel på rötterna + ett antal andra sorters alger och växterna tynar bort mem och mer det blir liksom hål på bladen och dom faller av. Vattnet är gulfärgat av alla rötter...vilket jag hoppas försvinner med tiden.....men hur ska jag rädda mina växter och få karet i balans....kan tilläggas att allt är nytt i karet både sanden,pumpen och filtret....mina invånare trivs som fisken i vattnet och mitt skalrpar har redan laver nu igen..men vem kan hindra dom från lekande..ingen börjar jag tro...köpte mitt krus på akvarielgret där en ut personalen sa att vissa som hade det hade fått problem med alger...för det inhehöll något...kommer inte i håg mer men vad kan det vara? ocv vad kan jag göra??? Villrådig...
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
  • Mård
    Användare
    • February 2004
    • 285

    #2
    Någon som har den minsta ide eller terori....ingen??
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1833

      #3
      Kvävebrist. Prova docering av kno3, men mycket försiktigt efterssom ditt kar är nystartat.
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • Mård
        Användare
        • February 2004
        • 285

        #4
        Oki tack...vad tyder på det? Vart kan man få tag på kno3?
        Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

        Kommentar

        • tropfrog
          Användare
          • July 2003
          • 1833

          #5
          Nytt kar, lite fiskbelastning och döende växter tyder på kvävebrist, kolla på hjortgatans hemsida om bristsjukdommar på växter. Kno3 hittar du en länk till i defdacs profil antingen här eller på zoopet.
          MVH
          Magnus

          Kommentar

          Arbetssätt...