Finns denna art VF eller är det en odlad variant såsom German Red eller mer bekanta Red Rubin...hybrider eller?
Aulonocara sp. OB...(Orange Blotched).
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hybrid.. Jag har för mig att jag läste att den troligen var korsad med en M.Zebra...
Här kanske det var, förresten:
-
Kommentar
-
Ok...då får jag utesluta den firren ur mina tankar. Jag vill inte uppmuntra till dessa hybridskapelser alls så därför ville jag veta innan jag köpte dom. För en liten stund sedan såg jag en kanonsnygg OB Aulonocara...tyvärr...
Tack för svaren!Kommentar
-
I en affär i gbg finns även OB Dimidiochromis compressiceps.. Mycket skumt och man bör nog hålla sig borta från dem...Kommentar
-
-
Det kommer ett foto på OB-Aul-zebran i nästa nummer av Ciklidbladet.
citat:Varför kan det helt plötsligt vara okej att korsa?
Eftersom denna är "ny" som uppmärksammas den väl lite extra - själv klarar jag mig utan detta tillskott.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
-
citat:Vilken/vilka Labeotropheus är korsade arter?Kommentar
-
Ok...men det finns ingen annan art än just MC som är framodlad?
Jag har länge funderat på om Labeotropheus Trewavasae "Mpanga Red" kan vara en framodlad variant...antingen helt eller delvis (urvalsodlad för att framhäva speciell färg-egenskap).
Kommentar
-
Det är möjligt att det är fler - men det är svårt (för att inte säga omöjligt) att bevisa att det handlar om urvalsodlade eller framkorsade fiskar.
Men egentligen så borde vi väl ha samma inställning till bägge - eftersom vare sig de urvalsodlade eller korsade förekommer naturligt i sjön så är ju bägge lika "onaturliga".Kommentar
-
Självklart har jag samma inställning.
Jag skall mer och mer styra in mig på VF och F1 när jag inhandlar fiskar...Kommentar
-
-
Om man inte kan vänta tills nästa nummer är det någon som vet var det finns bilder på ob-färgade Aulonocaror.
Mvh Bright_BlueKommentar
-
Här finns en bild; http://www.ciklid.se/medlemsbilder_visa_bild.asp?NR=942
Fler foton finns på sidan som jag hänvisade till ovan.Kommentar
Kommentar