Önskemål om funktioner på Ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    #31
    bilder i forumet
    fish r friend

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • May 2002
      • 736

      #32
      Som jag skrev tidigare här, http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5966 (gäller medlemmarnas bilder i första hand):

      - I listan med arter och längre ner fotograferna kanske det skulle stå inom parantes hur många bilder det finns på respektive art samt från respektive fotograf

      - En räknare på sidan om en viss bild (fast det var visst på gång?)

      - En 10 i topp-lista på de bilder med flest besök

      - En länk från "medlemsprofilsidan" (t ex http://www.ciklid.se/forum/pop_profi...display&id=295 för mig då) till medlemmens samtliga bilder i arkivet

      - En länk på bildsidan till medlemmens samtliga bilder

      - Möjlighet att skriva en kommentar på andras bilder? Kanske inte sätta betyg men väl skriva någon rad kan väl vara trevligt. Eller?

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        #33
        Jättebra att det fortfarande strömmar in tips på förbättringar.

        Alla förslag registreras och kommer att gås igenom under hösten.

        Fortsätt med fler förslag....

        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Bjarne Sætrang
          Användare
          • October 2003
          • 167

          #34
          På Nettakvariet i Norge tester vi nå ut et "Fotogalleri". Der har hver registrerte NA-bruker en konto på 10mb disponibel til sine bilder, max. filstørrelse på 250kb pr. bilde og max oppløsning på 1024x768. Noe lignende burde være mulig å få til for betalende NCS-medlemmer også.

          På nettakvariet forsøker vi nå også etterhvert å bygge opp et artsarkiv i galleriet hvor vi henter bilder fra medlemmenes personlige gallerier basert på kvaliteten på bildene/motiv.
          Mvh Bjarne
          www.aquadigital.net

          Kommentar

          • TroffeMicke
            Användare
            • February 2004
            • 412

            #35
            Varför inte ett "register" med de fiskar/arter som kommer från samma ort/fångstplats,ex.Furcifer,Tropheus,Xenotilapior,Cypr ichromis mm.

            Om man skulle vilja inreda ett akvarium med fiskar från ett och ställe/symbios skulle det underlätta att på ett enkelt sätt kunna hitta vilka fiskar som finns på tex.Ndole, Moliro, Sumbu,Nkamba Bay mm.mm.
            Mvh.Micke

            http://www.troffemicke.com/

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #36
              när ska detta styrelse möte vara? som ska behandla vissa frågor.

              en sak som slog mig, finns något eget intresse för de som sköter zoopet då det ev ska bli betal sida , då menar jag att vissa av deras förslag där är samma här men verkar inte få samma positvia repsons här från vissa. har nyss sett conspiracy theory så jag annar en komplott :p

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #37
                citat:har nyss sett conspiracy theory så jag annar en komplott :p
                Får göra dig besviken men även framgent så kommer ciklid och zoopet att utvecklas på olika sätt. OM zoopet delvis blir en betalsida så innebär det snarare att skillnaden blir betydligt större än vad den är nu.

                citat:en sak som slog mig, finns något eget intresse för de som sköter zoopet då det ev ska bli betal sida , då menar jag att vissa av deras förslag där är samma här men verkar inte få samma positvia repsons här från vissa.
                Vad menar du egentligen - tala ur skägget.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

                  #38
                  det jag menar blir det inte lite konstigt om vissa saker här blir gratis medans de kanske kostar på zoopet, det jag menar då är att ni kanske lobbar mer för att få in de saker på zoppet för att då får ni deg medans ni kanske vill ha kvar det som det är här av just den orsaken. är det ur skägget tillräckligt?

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #39
                    citat:det jag menar blir det inte lite konstigt om vissa saker här blir gratis medans de kanske kostar på zoopet, det jag menar då är att ni kanske lobbar mer för att få in de saker på zoppet för att då får ni deg medans ni kanske vill ha kvar det som det är här av just den orsaken. är det ur skägget tillräckligt?
                    Nej uppriktigt sagt så begriper jag inte ett dyft.
                    Det enda jag varit emot i denna tråd är förslaget att "Köp och Sälj" slås ihop med "Forumet" och vad har det med Zoopet att göra. Det har vi definitivt inte tänkt att göra på Zoopet. Tvärtom är jag övertygad om att det blir så på ciklid så kommer zoopet att vinna på det eftersom många då kommer att lämna ciklid.
                    I denna fråga har jag framfört en åsikt - i övrigt har jag inte sagt ett dyft.

                    Uppriktigt sagt så tycker jag att du är direkt oförskämd eftersom fakta är att genom åren så har NCS tjänat oerhört mycket på hjälpen från Zoopet och det har skett ett minimalt utbyte åt andra hållet.
                    Ett exempel - bannern ovanför med Zoopet-reklam är betald, NCS-bannern på Zoopet är gratis.
                    Ett annat - de flesta foton under de senaste åren i Ciklidbladet är Zoopet-foton - helt gratis självklart.
                    Ett annat - när ciklid.se bytte webbhotell så bytte de efter zoopet som hade köpt in alla nödvändiga program och rett ut alla praktiska och tekniska problem. Detta slapp ciklid eftersom de kunde ta del av zoopets "kunskap".
                    Man kan fortsätta räkna upp saker - men skit samma. Tycker dock att du skall sluta prata skit - se istället till att gör lite nytta för NCS. Att NCS-medlemmarna ställer upp för NCS genom aktivt arbete är det som kan föra utvecklingen framåt - inte avundsjukt gnäll.
                    Till nästa nummer av Ciklidbaldet har jag själv t.ex. skrivit "Cikliden" + 2 artiklar - vad har du själv bidragit med.

                    Kommentar

                    • Johan
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3029

                      #40
                      jag får väl undra utan att du ska tycka det är skit, jag håller inte med om allt du säger men jag kallar inte det för skit. vad har jag att var avundsjuk på??? knappast något. jag tycket bara att du har varit så himla negativ när det gäller frågor som tex bilder i forumet o andra ideer men ang zoopet så är det en annan ton. detta är inte en tävling om vem som har gjort dit o datt,
                      undrar fortfarnade när mötet är?

                      tilägg. jag säger inte att det är fel, bara undrade om det var så. om jag drev två sidor o jag kunde ta betalt för den ena men inte den andra .så skulle det ligga ett klart intresse från mig att snabbare o villigare göra saker för den som man kan ta betalt för.

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 7334

                        #41
                        Mötet kommer att avhållas 4-5 september i Alingsås.

                        Alla ovanstående förslag kommer att tas med dit.

                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

                          #42
                          härligt det är ju snart då ju

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #43
                            Du antyder att jag skulle utnyttja ciklid.se för zoopets räkning och det anser jag vara skitsnack.
                            Självklart kan du ha andra åsikter än vad jag har men argumentera då för dem istället för att misstänkliggöra andra.
                            Det enda negativa jag har skrivit i denna tråd är att jag är emot att blanda ihop forumet med Köp och Sälj och det står jag fast vid - självklart kommer det inte heller att ske en sådan förändring på zoopet (hur zoopet skall se ut kan jag påverka i hög grad - ciklid.se däremot minimalt eftersom jag "bara" är en av drygt 1100 medlemmar).
                            Vad gäller foton i allmänhet i forum så har jag två synpunkter (fast det är väl månader sedan denna fråga behandlades så varför dra upp det nu?)
                            1/ det måste ske på ett sådant sätt att de som har modem inte drabbas
                            2/ det måste ske på ett sätt som är relativt säkert utifrån risken av brott mot upphovsmannarätten
                            Är dessa bägge punkter uppfyllda är jag positiv till foton i forum.

                            citatm jag drev två sidor o jag kunde ta betalt för den ena men inte den andra .så skulle det ligga ett klart intresse från mig att snabbare o villigare göra saker för den som man kan ta betalt för.
                            Nu är det NCS som driver ciklid.se, dvs ingen enskild person - visst Christian jobbar med Zoopet och sitter i NCS styrelse och du menar då alltså att han skall avgå ur styrelsen eller?
                            Själv är jag medlem i NCS och har så varit i 25 år men det får jag då tydligen inte ens vara om jag har en annan hemsida, eller?

                            Förövrigt så tycker jag att det vore smartare att komma med förslag på vilka förbättringar som kan genomföras så att de kan diskuteras (dvs det som Joakim efterlyste inledningsvis) om man vill förbättra ciklid.se än att komma med unkna insuniationer.

                            Kommentar

                            • Johan
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3029

                              #44
                              jag har inte ens nämt något om att ni ska utgå , du får ha precis hur många du vill. jag har lagt förslag många ggr o rätt ofta så är det ändå så att du kan du uppfatas som lite negativ, och det enda ( läs nu enda) jag funderade över var när jag läste på zoopet så tyckte jag att det verkade som du var mer positiv över förändringar där. men det är kanske helt naturligt att då det är er mera personliga sida iomed att ni äger den o inte en styrlelse så är det mer lätthanterligt att hantera olika förändingar. jag föringar inte de du har gjort o kommer att göra.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                #45
                                citat:jag har inte ens nämt något om att ni ska utgå , du får ha precis hur många du vill
                                Du kommer med en massa antydningar om dubbla syften, men skit samma nu tycker jag det är dags att övergå till att diskutera hur man kan göra ciklid.se bättre istället.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...