Önskemål om funktioner på Ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #16
    Jag tycker det vore värt att utveckla artbeskrivningsdelen en del. Det vore kul om användare själva kunde skriva beskrivningar som först måste godkännas av admin. Det är kul med lite personligare beskrivningar och de behöver inte vara lika nogranna som på zoopet. Bilder vore kul med...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #17
      citat:Tricella, kan det bero på att du sitter i forument 18 timmar per dygn?
      Hahaha...nej du...det gör jag inte, men min dator är uppkopplad nästan ständigt (förutom när jag inte är hemma) pga att jag har bredband.

      Kommentar

      • davide
        Användare
        • December 2003
        • 335

        #18
        Efter att ha läst tråden om att det är lite akvaristik på TV så undrar jag om det inte går att göra någon form av schema där man kan lägga in program som man tror kan vara av intresse för en akvarist...
        MVH David
        www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

          #19
          Möjlighet att lägga in bilder i forum och annonser. Typ som cichlid-forum.com
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • TroffeMicke
            Användare
            • February 2004
            • 412

            #20
            Möjlighet att kunna redigera en redan insatt annons utan att radera hela alltet och behöva skriva nytt.
            Mvh.Micke

            http://www.troffemicke.com/

            Kommentar

            • TroffeMicke
              Användare
              • February 2004
              • 412

              #21
              Ideén som Discusred har är suverän,det hade varit underbart att kunna kontakta andra uppfödare för att se om dom har/vad dom har till salu.

              Kan man med lätthet fixa så att man kan se hur många som varit inne och tittat på ens insatta annonser.Isf.skulle det vara en värdemätare av intresset på varan som utbjudes.
              Mvh.Micke

              http://www.troffemicke.com/

              Kommentar

              • Henrik Dehlin
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 1913

                #22
                2 grejer som funkar kanon på saltvattensguiden.se som vi kanske även kunde testa här? Att Köp & Sälj läggs till i forumet så kan man då ställa frågor och annat direkt i forumet...

                Och bilder i forumet...

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  #23
                  Flera bra ideer har framförts men denna tycker jag definitivt inte hör dit.
                  "Att Köp & Sälj läggs till i forumet så kan man då ställa frågor och annat direkt i forumet"
                  Att behöva dras med en massa annonser i forumet (ca. 1/3 av alla "inlägg" i forumet skulle ju då vara annonser) skulle förstöra hela forumet.
                  Nej låt de olika avdelningarna även i fortsättningen vara separata.

                  Kommentar

                  • Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

                    #24
                    Har du kollat på saltvattensguiden's forum ??

                    Jag har inte sakt att vi ska lägga in det bland t.ex "Afrikanska ciklider" det är en egen avdelning och vill inte lilla lilla Kjell kolla in dom så behöver inte han det!...

                    såhär ser deras ut: http://www.saltvattensguiden.se/foru...pics.asp?FID=1

                    Hur bra som helst!

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

                      #25
                      citat:"Att Köp & Sälj läggs till i forumet så kan man då ställa frågor och annat direkt i forumet"
                      Att behöva dras med en massa annonser i forumet (ca. 1/3 av alla "inlägg" i forumet skulle ju då vara annonser) skulle förstöra hela forumet.
                      Nej låt de olika avdelningarna även i fortsättningen vara separata.
                      Håller med om att en "köp och sälj" avdelning i forumet troligtvis skulle bli otymplig, men ligger den sist (längst ner) så skulle man faktiskt kunna hoppa över att läsa den även när man använder aktiva ämnen. Hur det funkar med modem vet jag inte. Bättre skulle nog vara att ha ett eget forum till köp och sälj alt. ge möjlighet att ställa frågor i köp och sälj, så att ett gäng kan diskuttera om fiskarn öppet, om nu detta skulle vara önskvärt för en majoritet. Det skulle kanske uppstå problem med moderering också förstås.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

                        #26
                        citat:Att Köp & Sälj läggs till i forumet så kan man då ställa frågor och annat direkt i forumet...
                        Är det inte bättre att intresserade mailar direkt till köpare/säljare? Frågor på annonser är av föga intresse för andra än de inblandade. Jag roade mig med att titta igenom några av svaren på annonserna i forumet på saltvattensguiden och de allra flesta inläggen där besvarades med en hänvisning till en mailadress.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Henrik Dehlin
                          NCS Medlem
                          • September 2002
                          • 1913

                          #27
                          Fördelar med det är att ser man att det inte går att sälja det för det priset man har tänkt så kan man sänka priset utan att behöva radera hela annonsen och sen sätta in en ny...

                          Man kan dessutom fråga mått frågor och övrigt direkt här utan att behöva maila...Och fråga vart fisk och övrigt kommer ifrån...Dessutom lättare att veta om grejen som finns i annonsen är såld ännu eller inte!.

                          Kommentar

                          • TroffeMicke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 412

                            #28
                            Med lite bättre diciplin på annonsörerna så att dom tar bort sin annons när varan är såld så elimineras en del av det hela.
                            Mvh.Micke

                            http://www.troffemicke.com/

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              #29
                              citat:Jag har inte sakt att vi ska lägga in det bland t.ex "Afrikanska ciklider" det är en egen avdelning och vill inte lilla lilla Kjell kolla in dom så behöver inte han det!...
                              Finns ingen anledning till att vara sarkastisk bara för att jag inte håller ned dig.

                              citat:Har du kollat på saltvattensguiden's forum ??
                              Ja och även på nettakvariets i Norge som har ett liknande system. Det är pga av att jag kollat där som jag är så starkt emot det.
                              Håll info och krängandet separerat.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

                              Kommentar

                              • Lazinko
                                Användare
                                • April 2004
                                • 111

                                #30
                                Vore bra om man kunde trycka på namnet på medlemmen o sen välja "Visa bilder" så får man se medlemmens bilder som man laddat upp på sina fiskar
                                /dan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...