Ciklid.se kontra Ciklidbladet (Är zoopet.se nere?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fr BuBu
    Användare
    • March 2004
    • 126

    #46
    Det är väl nog så viktigt att både tidningen och Ciklid.se lever kvar med lika god kvalitet som idag.
    Naturligtvis jag kan jag bara tala av egen erfarenhet, forumet är ju otroligt informativt och kunskapsbringande men samtidigt ibland så fruktansvärt förvirrande, en fråga kan ju resultera i 20 olika svar och att sålla där när man är grön som en gågubbe är inte lätt. Dock tror jag att man måste ha även tidningen av minst lika god kvalitet, för vem drar med sig datorn i bilen, på tåget, på flyget eller sist men inte minst in på "dasset" för en lugn stund. Dessutom känns det på något sätt mera, rent faktamässigt mera pålitligt. (ahh därmed inte sagt att det inte är sann fakta här, för jag vet att en del är rent makalöst duktiga)

    Förresten! För de som följde tråden för rubriken så är Zoopet igång....ja,ja jag vet att ni vet. Det var ett skämt det sista!
    Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

    Kommentar

    • jarinen
      Användare
      • April 2003
      • 1888

      #47
      Många verkar resonera som att det skall gå att få konkreta definitiva svar på ett forum. Ett forum är ju just ett " forum " och inget annat, inte nån sorts kunskapsbank som en del tycks tro.

      Det finns mycket nyttigt att hämta på ciklid.se och även Zoopet men till sist så handlar det ju om att en akvarist själv får spåna, reflektera och bedöma vad som kan vara goda råd eller sanningar som man själv kan tillämpa.

      Är man inte genuint intresserad av akvaristik och allt vad det innebär spelar det ingen roll vilka råd och rön man får på ett forum.

      Vad vill jag då ha sagt? Jo att det finns inga definitiva sanningar, förresten ett fåtal kanske, som man kan luta sig emot, utan ansvaret ligger hos varje akvarist att bedöma vad som är bra i just ens eget fall och utifrån det tillämpa och prova det man tycker verkar förnuftigt.

      Nog tycker jag det finns en hel del kunskap på detta forum, men den ger sig inte alltid till känna .

      För min del var anledningen till medlemsskap i NCS definitivt Ciklidbladet i första hand och forumet i andra hand.

      Om jag skulle välja prio på mer resuser till Ciklidbladet eller Forumet så väljer jag Ciklidbladet, hur många akvaristiktidningar finns det? Ciklidbladet är ju den stora händelsen under året när det gäller denna hobbyn, förutom när ens favoritciklider har äggläggningsröret ute .

      Mvh Jari

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #48
        Med de välvalda orden så höll du på att få mig att värdera Ciklidbladet högre...

        Ciklidbladet är givetvis en riktig höjdare för mig och visst är den unik i sitt utförande...både som läsning och som Sveriges enda tidskrift på ciklidfronten (vad jag vet iallafall). Den är ovärderlig för ciklidioter...

        Kommentar

        • Mikael
          Användare
          • April 2002
          • 347

          #49
          Jag har ändrat trådens titel så att det bättre framgår vad inläggen handlar om. Daniel (ursprunglige trådstartaren) är informerad om mitt tilltag.

          /Mikael Mayer
          Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

          - Lars Falk

          Kommentar

          Arbetssätt...