Pumpavstängare 10 minuter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikr
    Användare
    • October 2002
    • 985

    #16
    Olas poäng är nog att man lätt glömmer att slå på pumpen igen, om den inte har en timer som gör att den startar automatiskt efter x minuter. Och då kan man få riktiga problem.
    Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
    http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • October 2002
      • 601

      #17
      Jag har nu beställt två st och min förhoppning är att det är en bra pryl som kommer att göra att det inte blir så mycket mat i filtren. Den verkliga nyttan är dock att i de fall man stänger av filtret manuellt och sedan glömmer att sätta på det kan det kosta hela fiskbeståndet. Om man jämför med kostnaden för 50 st Tropheus a SEK200 så är det en billig apparat. Den ena skall jag lämna till teknikerna på jobbet (elektronikkomponenthandel) så får vi se om man kan fíxa något egenbygge senare.
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #18
        citat:Olas poäng är nog att man lätt glömmer att slå på pumpen igen, om den inte har en timer som gör att den startar automatiskt efter x minuter. Och då kan man få riktiga problem.
        Förstod faktiskt poängen...

        Kommentar

        • Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

          #19
          Precis en sån har jag funderat på...
          Det går ju att använda en "Kaffe-timer" som man kopplar till spolen på en vanlig kontaktor. Sedan använder man den "brytande" funktionen..

          Men att bygga å pilla med 220V ihop med vatten är inget som jag direkt längtar efter.. fast kanske endå.. =))

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • October 2002
            • 601

            #20
            Fick beskedet att de var slut för tillfället. Ni får vänta på info till ett senare tillfälle
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            Arbetssätt...