Tony: Vi tillåter en hel del både negativa och positiva omdömen om företag som du kan se i denna tråd. I detta fallet var det ett uppenbart övertramp.
filtermatta billigt
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh
Om ni kan säga _vad_ jag skrev som var fel så ok!.Kommentar
-
Jag gjorde inget påhopp...
Jag sa att han som sköter mailen på Aquaristic.net inte svara på 3 mail på 6veckor när det gällde förseningar och fel av dom...Och då kalla jag han "mongul" eftersom han svara på ett annat mail från min kompis som fråga efter frakt priset på ett ytterfilter, då svara han på 1min men vägra att svara på mina mail...
Var är påhoppet?!?! "mongul" eller? som betyder?!...
Om man säger att en Pangea bakgrund är ful på forumet så raderas alltså inlägget? eftersom det är negativ kritik mot det företaget?
Kommentar
-
Jag gjorde inget påhopp...
Var är påhoppet?!?!
citat:Om man säger att en Pangea bakgrund är ful på forumet så raderas alltså inlägget? eftersom det är negativ kritik mot det företaget?
Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.
Kommentar
-
citat:Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.
Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!
Det är så det ska var!
Inte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida
Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..
Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!Kommentar
-
citat:Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"citatnte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kanske Styrelsen skulle fundera på att formulera om regeln lite, så att det framgår tydligt vad som gäller.
Jag förstår självklart att man inte ska få kritisera enskilda personer hur som helst på ett internetbaserat forum. Dock tycker jag att man skall få framför negativa åsikter kring ett företag som verkar inom akvarieindustrin, inte bara deras produkter. Dåliga garantier, långa servicetider m.m. är ju minst lika viktigt, om inte viktigare, att få reda på innan man köper något!
Då infinner sig naturligtvis nästa problem. Många företag i branschen är enskilda firmor och enmansföretag. Kritiserar man ett sådant företag så kritiserar man ju nästan en enskild privatperson.
Nu tycker jag att har man en firma så får man faktiskt tåla kritik även om den är negativ, dock ska man inte tåla smutskastning.
Magnus LovgrenKommentar
-
citat:men det får inte bli en orgie i personangrepp. Personligen har jag inte sett att det används olika mått på olika personer så kom gärna med exempel istället för svepande angrepp.
Det andra du skriver förstår jag inte vad det är du vill få fram?
Men nu ger jag mig eftersom alla leker "Följa Micke"Kommentar
-
citat:Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"
citat:Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!
citatet är så det ska var!
citat:Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!
Forumets regler ser ut som de gör och det är moderatoernas uppgift att se till att de efterlevs. Om man tycker att reglerna bör förändras eller har synpunkter så framför gärna det till NCS webbanvariga så tar vi upp det till diskussion på kommande styrelsemöte.Kommentar
-
citat:Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.
Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!
Det är så det ska var!
Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!Magnus LovgrenKommentar
-
citat:Måste nog hålla med lite här. Är med i många forum och måste säga att ciklid.se är ett forum som har en något "luddig" moderering.Kommentar
-
citatet andra du skriver förstår jag inte vad det är du vill få fram?citat:Men nu ger jag mig eftersom alla leker "Följa Micke"citat:Luddigt modereratcitat:Jag förstår självklart att man inte ska få kritisera enskilda personer hur som helst på ett internetbaserat forum. Dock tycker jag att man skall få framför negativa åsikter kring ett företag som verkar inom akvarieindustrin, inte bara deras produkter. Dåliga garantier, långa servicetider m.m. är ju minst lika viktigt, om inte viktigare, att få reda på innan man köper något!
Då infinner sig naturligtvis nästa problem. Många företag i branschen är enskilda firmor och enmansföretag. Kritiserar man ett sådant företag så kritiserar man ju nästan en enskild privatperson.
Nu tycker jag att har man en firma så får man faktiskt tåla kritik även om den är negativ, dock ska man inte tåla smutskastning.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
"Luddigt modererat" är minst sagt "luddigt uttryckt".
Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
Annars blir det förvirring.
Magnus LovgrenKommentar
-
citat:Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
Annars blir det förvirring.citat:Nej det är inte alls "luddigt uttryckt", även om det var en kul ordlek.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
citat:Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
Annars blir det förvirring.citat:Nej det är inte alls "luddigt uttryckt", även om det var en kul ordlek.Magnus LovgrenKommentar
Kommentar