filtermatta billigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #16
    Tony: Vi tillåter en hel del både negativa och positiva omdömen om företag som du kan se i denna tråd. I detta fallet var det ett uppenbart övertramp.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

      Om ni kan säga _vad_ jag skrev som var fel så ok!.
      Påhopp på personer är inte tillåtna.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

        #18
        Jag gjorde inget påhopp...

        Jag sa att han som sköter mailen på Aquaristic.net inte svara på 3 mail på 6veckor när det gällde förseningar och fel av dom...Och då kalla jag han "mongul" eftersom han svara på ett annat mail från min kompis som fråga efter frakt priset på ett ytterfilter, då svara han på 1min men vägra att svara på mina mail...

        Var är påhoppet?!?! "mongul" eller? som betyder?!...

        Om man säger att en Pangea bakgrund är ful på forumet så raderas alltså inlägget? eftersom det är negativ kritik mot det företaget?

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #19
          citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

          Jag gjorde inget påhopp...
          Var är påhoppet?!?!
          JAG anser att det var ett påhopp och tog därför bort det. Vilket det var behöver jag knappast berätta, jag tror du förstår att det var det som raderades.

          citat:Om man säger att en Pangea bakgrund är ful på forumet så raderas alltså inlägget? eftersom det är negativ kritik mot det företaget?
          Enligt mig är det en personlig åsikt och tillåts därför. Skriver du däremot negativa kommentarer om ägaren till ett företag som tillverkar bakgrunder raderas inlägget.
          Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.

          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

            #20
            citat:Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.
            Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"

            Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!

            Det är så det ska var!
            Inte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida
            Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..

            Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              #21
              citat:Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"
              Jag tycker att det fortfarande framgår mycket tydligt att du har dåliga erfarenheter av företaget ifråga. En namngiven person (som du) får skriva hur mycket uselt du vill om dina erfarenheter utan att det tas bort men det får inte bli en orgie i personangrepp. Personligen har jag inte sett att det används olika mått på olika personer så kom gärna med exempel istället för svepande angrepp.
              citatnte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..
              Rent generellt så tycker jag faktiskt svaret är ja på den kommentaren. Det är högre i tak när båda är med: "ger man sig in i leken får man leken tåla". Om du nu skulle kasta lite skit på mig så kommer jag att låta det vara kvar
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • MagnusL
                Användare
                • January 2004
                • 326

                #22
                Kanske Styrelsen skulle fundera på att formulera om regeln lite, så att det framgår tydligt vad som gäller.

                Jag förstår självklart att man inte ska få kritisera enskilda personer hur som helst på ett internetbaserat forum. Dock tycker jag att man skall få framför negativa åsikter kring ett företag som verkar inom akvarieindustrin, inte bara deras produkter. Dåliga garantier, långa servicetider m.m. är ju minst lika viktigt, om inte viktigare, att få reda på innan man köper något!

                Då infinner sig naturligtvis nästa problem. Många företag i branschen är enskilda firmor och enmansföretag. Kritiserar man ett sådant företag så kritiserar man ju nästan en enskild privatperson.

                Nu tycker jag att har man en firma så får man faktiskt tåla kritik även om den är negativ, dock ska man inte tåla smutskastning.




                Magnus Lovgren

                Kommentar

                • Henrik Dehlin
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 1913

                  #23
                  citat:men det får inte bli en orgie i personangrepp. Personligen har jag inte sett att det används olika mått på olika personer så kom gärna med exempel istället för svepande angrepp.
                  Det var det jag inte gjorde,jag gjorde aldrig ens ett personangrepp...

                  Det andra du skriver förstår jag inte vad det är du vill få fram?

                  Men nu ger jag mig eftersom alla leker "Följa Micke"

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

                    #24
                    citat:Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"
                    Om du syftar på denna tråd har så enbart har endast personpåhopp raderats här. Avser du något annat så kan jag inte besvara det utan att du preciserar.

                    citat:Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!
                    Jag vet inte vad du avser, men givetvis får varken moderatorer eller forummedlemmar "göra sig roliga" på andras bekostnad.

                    citatet är så det ska var!
                    Inte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida
                    Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..
                    Påhopp på personer är inte tillåtna, oavsett vem det gäller.


                    citat:Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!
                    Bra.
                    Forumets regler ser ut som de gör och det är moderatoernas uppgift att se till att de efterlevs. Om man tycker att reglerna bör förändras eller har synpunkter så framför gärna det till NCS webbanvariga så tar vi upp det till diskussion på kommande styrelsemöte.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • MagnusL
                      Användare
                      • January 2004
                      • 326

                      #25
                      citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

                      citat:Vad som är tillåtet avgörs av forumets moderatorer.
                      Jo det har jag sett på sistonde i endel trådar tar man bort inlägg från sånna som varnar om att det kan ta lång tid att få grejerna och att dom är "oseriösa"

                      Och i andra trådar gör sig "forumets moderatorer" roliga över personliga påhopp!

                      Det är så det ska var!
                      Inte snacka "skit" om en tysk som aldrig kommer besöka denna sida
                      Men snacka skit om forumsmedlemmar är ok!..

                      Bra nu har du klargjort forumets "rättvisa" regler så nu vet jag i fortsättningen!
                      Måste nog hålla med lite här. Är med i många forum och måste säga att ciklid.se är ett forum som har en något "luddig" moderering.
                      Magnus Lovgren

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

                        #26
                        citat:Måste nog hålla med lite här. Är med i många forum och måste säga att ciklid.se är ett forum som har en något "luddig" moderering.
                        Det kan bero på att det alltid finns utrymme för tolkningar och att vi är flera moderatoer som kan bedömma olika.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          #27
                          citatet andra du skriver förstår jag inte vad det är du vill få fram?
                          Det jag menar är att jag inte förstår vad du menar/ syftar på
                          citat:Men nu ger jag mig eftersom alla leker "Följa Micke"
                          Jag är också moderator så det du skriver gäller mig också så även jag vill veta/förså vad forumsdeltagare är missnöjda med.
                          citat:Luddigt modererat
                          "Luddigt modererat" är minst sagt "luddigt uttryckt".
                          citat:Jag förstår självklart att man inte ska få kritisera enskilda personer hur som helst på ett internetbaserat forum. Dock tycker jag att man skall få framför negativa åsikter kring ett företag som verkar inom akvarieindustrin, inte bara deras produkter. Dåliga garantier, långa servicetider m.m. är ju minst lika viktigt, om inte viktigare, att få reda på innan man köper något!

                          Då infinner sig naturligtvis nästa problem. Många företag i branschen är enskilda firmor och enmansföretag. Kritiserar man ett sådant företag så kritiserar man ju nästan en enskild privatperson.

                          Nu tycker jag att har man en firma så får man faktiskt tåla kritik även om den är negativ, dock ska man inte tåla smutskastning.
                          Är inte svaret på den frågan jovisst? Sker det någonsin att sansat framförd kritik gällande det du skriver tas bort?
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • MagnusL
                            Användare
                            • January 2004
                            • 326

                            #28
                            citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

                            "Luddigt modererat" är minst sagt "luddigt uttryckt".
                            Nej det är inte alls "luddigt uttryckt", även om det var en kul ordlek.

                            Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
                            Annars blir det förvirring.
                            Magnus Lovgren

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

                              #29
                              citat:Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
                              Annars blir det förvirring.
                              Håller med. Den regeln följs inte och ska inte följas. Informativ kritik måste kunna framföras. Det borde läggas till någon slagkraftig bisats så att det blir tydligt att det är overtramp som inte tillåts (förslag på slagkraftig bisats?)
                              citat:Nej det är inte alls "luddigt uttryckt", även om det var en kul ordlek.
                              Det var endast menat som en kul ordlek faktiskt, men det blev ännu "oluddigare" efter ditt senaste inlägg.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              • MagnusL
                                Användare
                                • January 2004
                                • 326

                                #30
                                citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

                                citat:Eftersom reglerna är så kortfattade betyder det att vi får olika tolkingar och det hela uppfattas som oklart för forumets användare (åtminstonde för mig). Det står ju ordagrannt i forumets regler att: "Negativa omdömmen om enskilda personer eller företag." kommer att raderas. Men så sker ju inte idag, iställer blir det en tolkningsfråga där den enskilda moderatorn avgör vad som är ett övertramp, vilket är helt okej om man har regler som är tydliga och som förklarar vad som verkligen gäller.
                                Annars blir det förvirring.
                                Håller med. Den regeln följs inte och ska inte följas. Informativ kritik måste kunna framföras. Det borde läggas till någon slagkraftig bisats så att det blir tydligt att det är overtramp som inte tillåts (förslag på slagkraftig bisats?)
                                citat:Nej det är inte alls "luddigt uttryckt", även om det var en kul ordlek.
                                Det var endast menat som en kul ordlek faktiskt, men det blev ännu "oluddigare" efter ditt senaste inlägg.
                                Magnus Lovgren

                                Kommentar

                                Arbetssätt...