Apistogramma nijsseni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    Apistogramma nijsseni

    får hem ett par av dessa i morgon
    har någon av er odlat på dessa? tips tacksamt.
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #2
    någon rackare sitter nog med lite info iaf

    Kommentar

    • matt.is
      Användare
      • September 2003
      • 386

      #3
      Agressiva rackare. Tycker att de både till form och beteende påminner mer om palettciklider än apistogrammor (men det vet de ju själva inte om ) Hanen jag hade var kung i akvariet (540liter)när han levde, och honan var också ganska agressiv. När hanen dog gjorde jag mig av med honan. Nijssenin skall vara både svår och lättodlad, hade misstänkt lek en gång, men fick aldrig se några frisimmande yngel.

      Info om fisken finns tex på


      Jag tycker Cacatouides är en trevligare apistogramma

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

        #4
        var den kung i ett 540...jag hade tänkte ha min i ett 80 liters, jag tycker detta är den enda snygga apistogramman enl mig. men alla vet ju hur smaken är. så jag tänkte ge mig på denna o testa. vet inte om jag ska ha två par eller ett än går fortfarande o lurar på hur jag ska göra. ska ha fin sand, lava mossa o lite skruv valisneria.

        Kommentar

        • peter1904
          Användare
          • February 2003
          • 34

          #5
          Är också på G att skaffa Nijsseni så jag är också intressarad av alla tips angående dom.

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

            #6
            hämtade mina igår de är runt 3 cm, har inrett ett 65 liters med fin sand , en kokosnöt, lite rötter o rak valisneria. som sällskap har de än så länge fått 4 små pansarmalar.



            denna länk tyckte jag var bra

            Kommentar

            Arbetssätt...