Någon mer?
AkvarietsUngdomsFörening
Kollaps
X
-
-
Snälla skriv här om det är något du undrar eller vill gå med eller vad som helst om AUF.Pontus en av AkvaristernaKommentar
-
Tja... vad ska det vara för åldersgräns? jag kan erbjuda mig att hjälpa till med hemsidan ifall ni har något problem eller så.. ni kan ju börja med en enkel sida på nätet för att samla alla som är intresserade så ni får lite överblick över det hela... sen en annan sak... medlemmarna kommer ju att bo utspritt i hela sverige. tror inte den som bor i tex luleå orkar åka ner till sthlm för nått möte eller så... hmm bara lite funderingar....
EDIT: såg att ni redan hade en medlemslista, det var ju bra!
EDIT #2: såg att det fanns en åldersgräns också..Kommentar
-
-
Om jag skall vara helt ärlig tycker jag inte att föreningen har något speciellt att erbjuda, visst jag över 22 år. Men skall man starta en förening bör man ha något speciellt att erbjuda, särskilt om man går ut och raggar medlemmar från en publikt forum som kanske inte har alltför många yngre medlemmar/browsers. En hemsida där vissa får lägga upp bilder, sedan att man kanske får rabatt i vissa butiker och att det, som det verkar, bara blir ett möte/år bland dom som är under 18 år(i Stockholm där långt ifrån alla bor), inte verkar särskilt lockande om jag får säga det själv.
Edit: Dagens bild skulle kunna vara intressant, förutsatt att man får en hyffsad mängd medlemmar så att man inte får bilder på samma fiskar i tid och otid. Ett annat dragplåster skulle eventuellt kunna vara schemalagda "utflykter" till några av nordens ledande inom ciklidhobbyn. En annan att dom registrerade och betalande medlemmarna får sin egen del av sidan där dom kan lägga upp info samt detaljer om sig själva/sina kar/fiskar etc(inkl bilder).
Man kan spinna vidare på dessa idéer samt hur många andra som helst för att få fram ett bra koncept, men det gäller att ha ett bra koncept från början om man skall kunna locka några medlemmar, särskilt som det gäller den yngre skaran av hobbyister, vilken det inte verkar finnas många av dessvärre.
Edit 2: Det största problemet är nog att få medlemmar som är 18 eller under.
Edit 3: Sedan att det "förmodligen" kommer att väljas ordförande etc verkar rätt luddigt. För att starta en ordentlig förening krävs att man har ordförande, sekreterare osv osv för att få bidrag till att kunna finansiera div upptåg.
Visst är jag jobbig? =)Kommentar
-
Jag är Ordförande. Men det med en resa är har jag ju skrivit om att det blir ett möte per år och då kommer vi dom flesta gångerna att åka till någontin i Sverige och ha mötet efteråt. Degens bild tycker jag var en bra idé så tack för den ZakatH. Men som du skriver måste det bli fler medlemmar först. Det där med sin egen del av sidan det är fixat bara att jag inte hade tänkt på att man skulle få skriva om sig själv så tack för den idén också.Pontus en av AkvaristernaKommentar
-
kepl_90: Din idé är säkert jättebra men jag skall ge dig några tips...
För det första bör du nog läsa på lite om hur en förening fungerar, hur man registrerar en förening och hur ekonomin skall hanteras. Sedan måste du skaffa dig en styrelse (ett beslutande organ) och genom den skapa stadgar och regler som föreningen följer och lever efter. Där bör saker som mötestäthet och åldersgränser och så stå.
Sedan bör du skriva en aktivitetsplan som du kan presentera här på forumet eller på er hemsida för hösten 2004 eller för våren 2005. Efter det så kanske ni även bör skriva upp vad ni har för mål med föreningen och vad ni erbjuder era medlemmar.
En förening behöver inte alls erbjuda massa rabatter och dylikt. Det viktigaste är att det finns någon som för medlemmarna samman.
Först då bör du presentera denna förening för ciklidister i Sverige så får du se hur intresserade folk är. De lär vara mycket mer intresserade än om du bara skriver lite spontana inlägg om en möjlig förening på ett forum på nätet....Kommentar
-
Den är inte möjlig och så är har vi regler så Zaphi nästan alla grjer du har skrivit är fixade.Pontus en av AkvaristernaKommentar
-
Erm ok, men varför inte presentera det på ett snyggt och sansat sätt då? Det vore kul att se vad ni har planerat. Som det är nu så är det svårt att få en överblick.Kommentar
-
Är det era stadgar som ni har på er sajt?
---
§1 Man får inte vara äldre än 18 år.
§2 Ingen medlemsavgift (än i alla fall)
---
Inte så tung läsning direkt...
Nah jag skall inte skämta bort det. Jag tycker det är ett suveränt initiativ! Men det kräver mer jobb än du tror...Kommentar
-
håller med alla, detta håller inte i längden.
förresten borde det finnas en ruta att bocka i så att man kan välja att prenumenera på tråden direkt när man skriver i "direktsvar"Kommentar
-
Nej det har inte blivit så bra här men det blir lättare när hemsidan kommer upp.Pontus en av AkvaristernaKommentar
-
-
citat:En webbsida kommer att startas och det av mig Pontus.citat:Jag Pontus är Ordförande
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Jag och en till har ju startat den. Det är bara jag som gör webbsidor.
Men nu är det lite ändrat för Anna som också skapat föreningen har varit borta och det behövdes en Ordförande. Så Anna och jag är Ordföranden.Pontus en av AkvaristernaKommentar
Kommentar