Grymt fina ciklidfilmer på predatoryfish.net!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

    Grymt fina ciklidfilmer på predatoryfish.net!

    Veckans fynd!
    Jag letade lite filmer på guldsömciklider åt brorsan och snubblade över en tråd på predatoryfish.net med ett par filmer med kanonfin kvalitet. Fiskarna ser dessutom ut att vara praktexemplar hela bunten. Jag glömmer säkert någon men de arter jag ser är påfågelciklid, guldsömciklid, jaguarciklid, festae-ciklid, hantelciklid.

    Laddar ni bara ner en av filmerna så välj den andra, han retar de tillsynes vrålhungriga firrarna med en daggmask, riktigt komiskt.
    Det är dock på den första filmen som man verkligen får se hur vackra fiskarna är så den bör ni givetvis också ladda ner. Kolla in guldsömmen och påffen! =)


    Mvh Fredrik
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #2
    jisses vilken trevlig film, både guldsöm o festea lite sotis blir man ju, vilken är den stora tetran som går där,,,för det är väl en tetra

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      #3
      Barbus schwanenfeldi

      kan det vara den. fasiken så stora de blir.

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

        #4
        Hehe ja det är helt sjukt vilken samling han har, karet ser ju inte ut att vara helt gigantiskt heller så jag tycker det är rätt imponerande att han har fått det att funka, vilket han uppenbarligen har gjort då fiskarna är så fina.
        Det man inser då man ser den första filmen är att det lönar sig att vänta ut fiskarna och låta dem bli "monster", vilken art som helst blir praktfull då den är fullvuxen. Guldsömmen är nog en av de vackraste ciklider jag har sett, t.o.m. den annars så vackra festaen ser ju tråkig ut vid jämförelse.

        Jo Barbus schwanenfeldi kan det nog vara, den finns på zoopet och går under handelsnamnet Stanniolbarb, jag har aldrig sett den tidigare.


        Mvh Fredrik
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

          #5
          klart interessant med barben istället för skivtetra el va den nu heter. tittade nu på min guldsöm som är runt 10cm , längtar tills han blir så stor o fin. jisses vilken fisk. även hantel var fin

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

            #6
            Stanniolbarb finns bl.a. på Akvarielagret. En klart för stor fisk för att vara särskilt vanlig. Som att ha brax i akvariet...

            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • February 2003
              • 2695

              #7
              De var väl inte så stora? Det var väl knappast nån fisk över 30 cm där, utom möjligen påfågeln... Hanteln och jaguaren kan inte ha varit över 20 cm. Notera också att jaguaren redan äger högra halvan av akvariet, misstänker det blir livat när den blir större...

              Stanniolbarberna blir också mycket större än så där, uppemot dubbla längden.

              Fast guldsömmen var väldigt snygg.

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • August 2002
                • 330

                #8
                knepigt att den lilla jaguaren kan hålla den hörnan,guldsöms hanar i den stl brukar inte vara o leka med,iofs ser det ut som dom väntar på mat,så "kungen " kanske tänker på det,vad var det som tittade fram ur "kak" burken? texas? sen är jag lite sur på att våran vf guldsöm har en svagt orange söm och inte en illröd,som helt klart är mycket snyggare.

                Kommentar

                Arbetssätt...