foderautomater

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T

    #16
    Perfekt ämne inför semestern! Är det någon som har erfarenheter av dom andra på marknaden än Eheims?

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #17
      Tricella:

      I mitt 720 kar så har jag sex st täckglas på flera av dessa är hörnorna avskurna. Jag har min foderautomat stående ovanför en sådan hörna där glaset är avskuret. När behållaren med flingorna roterar så åker dom ner i karet.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Stelin
        Användare
        • December 2002
        • 1339

        #18
        Om du går in på http://eheim.com/ och klickar på products-Heating,pumps,filters and accessories och sen väljer accessories så hittar du en bild på det hela(dom kallar den för feed air, 3581).
        //Stefan Lindstedt

        Kommentar

        • Staffan
          Användare
          • April 2002
          • 14

          #19
          Svar till fredrikr:

          Ja, dom slutar tro att maten kommer från dig och börjar hänga under nedsläppet från foderautomaten istället.
          mvh
          Staffan

          Kommentar

          • fredrikr
            Användare
            • October 2002
            • 985

            #20
            Toppen... Tack för svaret i alla fall. Nästa steg blir väl att ha flera automater som släpper ner, i ett mönster så att fiskarna inte har en aning om var eller när maten ska komma härnäst.
            Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
            http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

            Kommentar

            • blackened
              Användare
              • January 2005
              • 1042

              #21
              Väcker tråden igen med en fråga, är eheims foderautomat tillräckligt vattentät för att placeras i närheten av vattenytan?

              Kommentar

              • Torsten
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 647

                #22
                Jag har en Eheim foderautomat med digital timer på. Den står ovanpå täckglaset som bara täcker 2/3 av akvariet. Min erfarenhet av den är att BYT BATTERI!! Det som följer med e totalt kass...
                Inga problem med fukt alls, för mig iaf.

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • October 2003
                  • 3615

                  #23
                  Ursprungligen postat av blackened
                  Väcker tråden igen med en fråga, är eheims foderautomat tillräckligt vattentät för att placeras i närheten av vattenytan?
                  Jajjemän, kör på du. har min eheim "futterautomat" ovanför mitt diskuskar där det avdunstar rejält med vatten varje dygn...

                  funkar utmärkt!
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  Arbetssätt...