gibbiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • February 2004
    • 341

    gibbiceps

    Tja!

    Ja vet att det inte är rekommenderat att ha Gibbiceps med discus men vad tror ni är det så farligt? Min är föröverigt rätt lungn.
    Sydamerika
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Vad är anledningen till att det inte rekommenderas att ha Gibbiceps och Discus tillsammans?

    Kommentar

    • reecord
      Användare
      • February 2004
      • 341

      #3
      jo det är många som säger att gibbicepsen suger på discusarna på kvällen och drar ner dom på botten
      Sydamerika

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Ok...det låter inte direkt nyttigt för Discusarna.
        Stämmer detta så är det varning nog att inte föra samman dessa arter. I akvariet så är det ju svårt för Discus nattetid att undkomma denna typ av uppvaktning.

        Kommentar

        • reecord
          Användare
          • February 2004
          • 341

          #5
          okej ja ska ha en svag natt lampa på på natten tror du att det kan hjälpa lite grann?
          Sydamerika

          Kommentar

          • BJ

            #6
            Jag har en Gibbiceps tillsammans med Discus, men nu är det dags för honom att flytta. Jag har sett att han ibland gör attacker mot discusarna, och de har flera gånger haft "skrapmärken" på sidorna, ibland som runda sugmärken.... Inbillar mig att malen försöker suga tag i fiskarna, speciellt nattetid. Alt skräms de mot rötter eller bakgrund. Någon som har liknande erfarenhet?, jag vill i alla fall inte längre ha en stor mal i mitt discuskar.
            Mvh
            Bosse

            Kommentar

            Arbetssätt...