Hej, jag har ett 720l Zooline aluram-akvarium med alu-benställning.
har köpt glas och ska silikonera de fast i botten delen av ramen.
ser ut ungefär så hära fast med 2 par ben mera imellan de yttre.
1. Det sitter mittstag under akvariet som är nitat fast, och nitarna känns på ovansidan där glasskivan ska sättas fast, ska man lägga nått imellan när man ska börja silikona så det inte skaver? tex lite silikon.
2. Frigolit, ska man verkligen ha det imellan aluramen och alubenställningen? i botten är självklart att jag kommer ha frigolit.
Är det något mera jag ska tänka på innan jag börjar sätta fast glasskivan?
Det glaset som satt i ifrån början sprängdes mer eller mindre på grund av min fars stenar. så vi inhandlade en ny glasskiva och ska sätta in de.
sidorutorna står på aluramen så det är bara och lägga in bottenglaset i mitten. trodde inte att akvarier var byggde så. men tydligen är dom det.
ska man lägga nått imellan aluramen och glasskivan när man ska silikona in den?
SKISS:
har köpt glas och ska silikonera de fast i botten delen av ramen.
ser ut ungefär så hära fast med 2 par ben mera imellan de yttre.
1. Det sitter mittstag under akvariet som är nitat fast, och nitarna känns på ovansidan där glasskivan ska sättas fast, ska man lägga nått imellan när man ska börja silikona så det inte skaver? tex lite silikon.
2. Frigolit, ska man verkligen ha det imellan aluramen och alubenställningen? i botten är självklart att jag kommer ha frigolit.
Är det något mera jag ska tänka på innan jag börjar sätta fast glasskivan?
Det glaset som satt i ifrån början sprängdes mer eller mindre på grund av min fars stenar. så vi inhandlade en ny glasskiva och ska sätta in de.
sidorutorna står på aluramen så det är bara och lägga in bottenglaset i mitten. trodde inte att akvarier var byggde så. men tydligen är dom det.
ska man lägga nått imellan aluramen och glasskivan när man ska silikona in den?
SKISS:
Kommentar