Flytande Röter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr_Ice2000

    Flytande Röter

    Hej vänner! Jag är relativt ny på sidan. Men jag är en troffe älskare. Jag har en lite fundering över en sak. Jag köner en kille som äger den lockala djur affären och en dag när jag besökte honom ummärksamade jag en välldigt undlig gräj i hand diskus & mala akvarium. Han hade en relativt stor mangrove rot som låg och mer eller mindre flöt i vatten yta och resterande delen av roten hängde under vattnet men det stötade sig inte på nåt för att håla sig flytande. Är det någon som har en anning om hur deta har gåt till jag vart mäkta förundrad över saken. Men det slåg lite häftigt ut när alla han 10 malar hängde och sov på roten på rad viserligen.
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    Ja trä flyter? känns inte så konstigt? om roten inte har legat under vatten förr så kan det ta rätt lång tid tills den suger åt sig tillräkligt mycket vatten för att sjunka.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Mr_Ice2000

      #3
      Så det sjuker så smånimen men andra ord. Ok då fick jag svar på det mysteriumet iallafal. tackar så mycket.

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • August 2002
        • 330

        #4
        Iofs så är det rätt vanligt att hänga rötter i div stag med vanlig fiske lina,kan bli riktigt snyggt faktiskt,borrar ett/flera små hål o trär i fiske lina o fäster alltså,har man ett akvarium placerat så man kan se in från båda håll(rumsavdelning),så blir det effektfullt om man hänger dom i mitten.

        Kommentar

        Arbetssätt...