Stora burkar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Harry

En fråga till alla Er som har så stora kar: bor ni alla i eget hus isåfall? Själv har jag haft ett 600 liters (200x60x50) som max och då bodde jag i lägenhet. Tyckte det var ett helvete rent ut sagt, när jag flyttade in och ut. Med frigolitbakgrund var det hur tungt som helst och när jag skaffade det skulle vi bära det uppför 4 våningar (meckigt i trappsvängarna också), för såklart var det precis för stort för hissen :-(. Skulle gärna vilja ha en riktigt stor burk nån gång, iallafall minimum 720 liters, men ser inte detta som nåt alternativ när man bor i hyreshus. Är det nån som har nåt tips på hur man hanterar riktigt stora akvarier, när man ska ha in det i t ex en lägenhet?

Kommentar

• jowa
      Användare
      • February 2004
      • 194

"Är det nån som har nåt tips på hur man hanterar riktigt stora akvarier, när man ska ha in det i t ex en lägenhet?"

Betala nån som bär upp det åt dig! Man flyttar ju inte runt varje dag så det är värt pengarna.
      http://hem.bredband.net/aquascene

Kommentar

• petrol
        Användare
        • July 2002
        • 167

1200L
        Mvh
        Petter
        Nu med ett 3 meters revakvarium

Kommentar

• discusred
          Användare
          • June 2004
          • 851

Skall du flytta ett stort akvarium, så säg aldrig till dina kompisar att det är akvariumet som skall flyttas. Fråga bara dina kompisar om ni skall hitta på något. Annars har alla gått på semester utomlands.
          Men mitt 720 kar som jag har haft många år, har fyra man klara många trappor upp och ner. Alltid bra och ha en femte man som går sidan om någon tappar krafterna eller greppet.

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

citat:Ursprungligen skickat av Harry

En fråga till alla Er som har så stora kar: bor ni alla i eget hus isåfall? som nåt alternativ när man bor i hyreshus. Är det nån som har nåt tips på hur man hanterar riktigt stora akvarier, när man ska ha in det i t ex en lägenhet?

Man öppnar fönstret i det rummet burken ska in i och låter sedan en lyftkran fixa det så tar man bara imot det på en skate-kärra som man har vid fönstret och rullar det till den plats det ska stå på och lyfter bara över det till akvariebänken... =)
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Buckshot
              Användare
              • April 2002
              • 244

Svaret hur man hanterar ett stort akvarie i ett hyreshus är att man bygger det på plats.
              Då behöver man "bara" bära en ruta i taget.
              Jag bor på 4:e våningen i ett hus utan hiss.
              Skulle jag flytta skär jag först ner akvariet, säljer glaset och bygger sen ett nytt(större)[:p]
              Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

Kommentar

• reecord
                Användare
                • February 2004
                • 341

haha 3000L är la inget inne har ja ett 425L och ett 65L ute har ja ett 70 kubiks kar som man kallar pool i sverige.
                Sydamerika

Kommentar

Arbetssätt...