Proximus el. Tapajos

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wicked

    Proximus el. Tapajos

    Hej alle......

    Dejligt forum i har håber i kan hjælpe mig..... Ingen på de daske forums kan ER fisken på mit billede en G.proximus el G.Tapajos ?? Den er VF og købt som proximus...... [8D]

  • Jabbafet
    Användare
    • August 2003
    • 26

    #2
    Jag skulle utifrån den bilden säga att det är en Orange Head variant men om den också är från Rio Tapajos är ju svårt att säga.
    Det fångas ju likartade från flera floder, då främst Rio Araguaia.
    Vet du om fångststället för den?
    Anders

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • April 2002
      • 1884

      #3
      Jag tycker nog att det är på pricken likt en "Tapajos". Jag har aldrig sett en proximus i verkligheten men på de bilder som oftast finns tillgängliga brukar de vara högre i kroppen, mindre markerat randigt mösnster i stjärtfenan och betydligt blekare färger än "Tapajos".

      Såhär hög kropp får knappast en Tapajos:


      Man ska nog ta geohagusbilder på intenet med en nypa salt. Det är väldigt vanligt med förväxlingar. Söker man på "altifrons" eller "proximus" så får man upp en salig blandning jordätare som kan se väldigt olika ut.

      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #4
        Jag instämmer med Jabbafet att den inte behöver vara fångad i just Tapajos men fisken brukar ju kallas så.
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • Wicked

          #5
          Tak for jeres svar.. Jeg kontakter min forhandler idag og finder fangsstedet :0) Tak for jeres hjælp.... Forstår det meste af de i skriver

          Kommentar

          • Wicked

            #6
            Lige et billede af mit 720 liters akvarie Kom gerne med en kommentar... http://akvariesiden.dk/forum/downloa...file=hells.jpg

            Kommentar

            Arbetssätt...