Fotbolls-EM vs Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

England ut och jag sörjer verkligen. Extra hårt känns det när näste Aston Villa-spelare blir hånad i tidningar. Först Southgate...sedan Vassell. Det är grymt grymt grymt öde för England igen.

Portugal var bättre, men England borde ha vunnit matchen med sitt 2-1 mål. Tyvärr var domaren för feg för att ta det beslutet.

Matchens spelare var Cristiano Ronaldo utan tvekan...Englands bäste var Ashley Cole.

Kommentar

• Bright_Blue
      NCS Medlem
      • June 2004
      • 1582

Ja det är bara att hålla med, synd om England och det bästa hade varit att få möta England i semi Portugal verkar ha fått en nytändning om Sverige går vidare.

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Tja, vad skall man säga.

Straffar är ett lotteri, och England har definitivt inte turen på sin sida....

För varje förlust på straffar i större turneringar så sätter det sig som en mental spärr.

I framtiden får de minsann se till att vinna under ordinarie matchtid.

Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• peter1904
          Användare
          • February 2003
          • 34

Visst är straffar ett lotteri men skall jag vara helt ärlig så var portugal det bättre laget och därför tycker jag det var bra att dom fick gå vidare.

Kommentar

• Robbe
            Användare
            • February 2003
            • 527

Håller med Bosse J om att jag oxå tror att det blir Sverige Danmark i finalen.

Kommentar

• Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

Edman kommer att vara tilbaka till semin mot Portugal och kommer då att helt plocka bort C.Ronaldo(som än så länge varit superbra)sen kommer Lucic att vara tilbaka på andra backplatsen och han kommer att hålla rent där.Figo kommer Linderoth att ta bort(om inte deras egen förbundkapten redan gjort det)sen är det bara för våra superstars att fixa till det där uppe.

Danmark kommer att slå ur underläge både mot Tjeckien och mot Frankrike och det kommer att passa dom utmärkt.

Så nu behöver ni inte kolla på EM mer,nu när jag redan avslöjat hur det kommer att gå,så nu kan ni lägga lite mer tid på era fiskar istället

ps:Kjell som du ser så kommer dina tips att som vanligt[:0] gå åt skogen .ds

Kommentar

• jarinen
                Användare
                • April 2003
                • 1888

England fick mål bortdömt på grund av den press som sätts på domaren, då valde han att döma till målvaktens och därmed portugals fördel.
                Tråkigt men sant! Allvarligt talat, har inte fotbollen blivit ganska infekterad och egentligen patetisk. Varje gång två spelare vidrör varann så kastar sig båda och räcker opp handen i hopp om att domaren påverkas. Det här beteendet har liksom blivit regel och det är lika självklart som att lära sig dribbla.

Tråden har ju varit inne på det här tidigare, att domaren skulle använda sig av kameror o dylikt, men är man inte lite fel ute då? är det inte bättre att ta tillbaka sporten till vad det borde vara.

Helt enkelt rensa upp i det här filmandet, dyka o sedan räcka upp handen. En referens bara: kolla någon gång in finalen i Rugby VM och bedöm sedan hur lätt man faller om man inte behöver eller inte vill falla. Fotbollspelarnas agerande blir ju direkt pinsam! Det jag skulle vilja är att man börjar döma kompromisslöst och stenhårt på filmningar så man får bort åtminstone en del av denna varböld.

Nu låter det väl som jag är en fotbollshatare men jag gillar EM som företeelse och fotboll i allmänhet skulle man väl kunna gilla om den sanerades från det jag beskrivit. Något värre drama än england-portugal går väl inte uppbringa idrottsligt, synd bara att domaren är så pressad att han inte törs ta rätt beslut när england gör 2-1, men men det är inte lätt när 22 man gör allt för att lura domaren i alla situationer och det under 90 minuter, denna gången till och med 120 minuter.

Ikväll kan det väl inte bli annat än fransk seger?

Mvh Jari

Tror det blir straffdrama Sve - Hol ochså och sverige går segrande.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

citat:Kjell som du ser så kommer dina tips att som vanligt gå åt skogen.
                  Jag är van därför spelar jag överhuvudateget inte. Mitt tips om 2-2 i denna match var väl i alla fall inte helt fel även om jag trodde att England skulle dra det längsta strået till slut.
                  Sedan håller jag med jari om att Englend fick ett mål felaktigt bortdömt och det hade ju också otur eftersom deras bäste spelare bröt benet i fösrta halvlek - tycker dock inte att England skall skylla ifrån sig för trots allt så var ju Portugal det klart bättre laget. England gjorde ju samma fel som i matchen mot Frankrike och det straffade sig återigen.

Ikväll tippar jag 3-1 till Frankrike och på lördag 3-1 till Holland - hoppas att jag får fel igen[:p].
                  Däremot kommer jag inte att få fel när jag påstår att "papegojan" Wernersson kommer att fortsätta med sin Anders Svensson-mobbning (undra vad Svensson har gjort Wernersson egentligen).
                  Mitt förslag när det gäller mittfältet är
                  1/ Spela med både Svensson och Linderoth som defensiva mittfältare och strunta i att ha någon offensiv (försvaret kommer ändå bara att skjuta höjdbollar upp till anfallet).
                  2/ Sätt upp Mjällby som offensiv mittfältare och hans "enda" uppgift blir att förstöra spelet för holländarna. En himla massa benparkande blir det och de holländska mittfältarna är visserligen i världsklass men också tämligen lättirriterade så det kan gå hem.
                  3/ Dra ner Henke som offensiv mittfältare och spela med Zlatan och Allbäck på topp - då blir vis starka framåt men väldigt tunna bakåt.
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell
                  PS. Tycker för övrigt att det är ynkedom av Aftonbladet att ha som rubrik "Svenska fansens nya hatobjekt Mikael Nilsson om kritiken." och ställa frågor till honom om detta - det lär ju inte stärka självförtroendet om man säger så

Kommentar

• Guy_P
                    Användare
                    • April 2002
                    • 301

citat:3/ Dra ner Henke som offensiv mittfältare och spela med Zlatan och Allbäck på topp - då blir vis starka framåt men väldigt tunna bakåt.
                    Helt rätt taktik tycker jsg också. Se på Portugal, de ersatte flera defensiva spelare med anfallare och det gav resultat. Har man bollen på moståndaren planhalva så är det ganska svårt att åka på baklängesmål. Visserligen blir man sårbara mot kontringar men det får man stå ut med.
                    Jag tycker att dommaren gör helt rätt när han dömmer bort Englands mål. Målvakten blir helt klart störd, att man sedan har en annan bedömning i England är sin sak.
                    Tråkigt att tidningarna skall ha så många bortförklaringar så fort ett lag åker ut.
                    Nu var det fel på planen som gjorde att Beckham missade sin straff. Samtliga andra spelare visste att planen var mjuk och stampade till straffpunkten innan straffen. vilket inte Beckham gjorde. Varför ?
                    Han kanske missade träningen på matcharenan dan innan match..

Guy
                    Guy

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

citat:Tråden har ju varit inne på det här tidigare, att domaren skulle använda sig av kameror o dylikt, men är man inte lite fel ute då? är det inte bättre att ta tillbaka sporten till vad det borde vara.
                      Det handlar om spelarna på planen, men de som uppmuntrar detta beteende sitter på bänken och kallas "Manager", "Coach/Tränare" eller "Förbundskapten". De ser till att spelarna tar till alla fördelar de kan få...de tränas t o m för det och så länge som det finns en som INTE vill släppa efter fusket så kommer det alltid att vara där. Ingen vill ta första steget...

Om fotbollseliten VILLE göra något åt det så skulle det göras...men de har inte viljan. Sydeuropa/Sydamerika är grovt sjukt av detta fuskande/filmande och det tillhör en del av sporten tyvärr. Vissa spelare skulle nog få söka sig till sämre lag om de inte kunde utnyttja sina "Hollywood-egenskaper".

Jag kommer ihåg när de första Sydeuropéerna/Sydamerikanerna först kom till England...de blev ofta bespottade av fans och motståndare för sitt medvetna filmande som då blev väldigt tydligt i "benknäckar-ligan". Nu har ligan fyllts av spelare från Frankrike, Spanien och Sydamerika och nu börjar det bli mer vardagsmat med dykningarna så t o m publiken har sänkt sin kritik...så länge det är ens favoritlag som får fördel.

Premier League har utvecklats enormt framåt också...ligan är mycket mer tekniskt lagd och det glädjer mig. Premier League har blivit roligare att se på rent teknikmässigt, men tappat oerhört i spänning genom att pengar styr mycket mer nu och att de bästa lagen ofta har de bästa fuskarna också...tillsammans med de bästa spelarna givetvis. Det finns inga andra lag än Arsenal, Manchester U och kanske Chelsea som kan vinna ligan inom de närmaste 5-6 åren...tyvärr.

I dagens EM-match finns enbart en vinnare - Frankrike. Grekland har inte bästa lag på plan och det är nog ett måste...
                      Allt kan hända i denna sport. Ingen skulle bli gladare än jag (utom grekerna själva förstås) om Grekland slog ut uppblåsta fransmän.

Kommentar

• Guy_P
                        Användare
                        • April 2002
                        • 301

citatngen skulle bli gladare än jag (utom grekerna själva förstås) om Grekland slog ut uppblåsta fransmän
                        Så nu när Italien och Spanien har försvunnit så skall Frankrike bli nästa hackkyckling

Guy
                        Guy

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

citat:Jag tycker att dommaren gör helt rätt när han dömmer bort Englands mål. Målvakten blir helt klart störd
                          ????????????????
                          Det hör väl till spelet - det gör SAMTLIGA lag vid hörnor etc. - det handlar om att störa målvakten utan att vara ojust och det tyckte jag definitivt inte att så var fallet här men det är ju nu historia och vad jag vet så "skyllde" i alla fall inte ens Svennis på detta.

citat:Nu var det fel på planen som gjorde att Beckham missade sin straff. Samtliga andra spelare visste att planen var mjuk och stampade till straffpunkten innan straffen. vilket inte Beckham gjorde. Varför ?
                          Kan det månne ha spelat in att Beckham sköt först och alla andra som kom efter såg vad som hände, vad vet jag?
                          För övrigt så var i stort sett samtliga Englands straffar dåliga medan nästan alla Portugals var bra så det var definitivt ingen slump att Portugal vann
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Balzani:

Om du läser mina inlägg (och det vet jag att du gjort grundligt om än felaktigt) så har du säkert uppmärksammat min kritik på Sydeuropéernas sätt att spela fotboll på. Om du drar dig till minnes så var jag starkt kritisk till Trezeguet´s "hands" som föranledde hans mål(2-2 mot Kroatien).

Spanien nådde inte rätt höjder med det lag de hade, men det är ett trevligt fotbollsland med kanske världens bästa fotbollsliga. Så där har jag inget att klaga på (förutom filmandet då). Den jag klagade på var Raul...men om du kan se att han gjorde ett bra EM så skriv det då.

Angående fransmännens uppblåsthet så finns den inte enbart på fotbollsplanen. Fransmännen är ett folkslag i sig...väldigt speciella. Det är dock ett vackert land med många oerhört skickliga individualister. De är Världsmästare och Europamästare. Men det hindrar inte mig ifrån att tycka till om saker.

Kommentar

• Guy_P
                              Användare
                              • April 2002
                              • 301

Tricella
                              Jag har läst dina inlägg, men inte felaktigt utan vi har bara olika åsikter.
                              Ta inte allt så allvarligt, nu ser vi fram emot nästa stormatch vilken blir lördag 14 Augusti. Då kommer Southampton på besök till Villa Park.

Guy
                              Guy

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

citat:Ta inte allt så allvarligt
                                Det gör jag inte...men det gör en del andra...

Kommentar

Arbetssätt...