Fotbolls-EM vs Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • August 2002
    • 330

ok,nu har varit på "huset" tillräckligt!Underbart!! fantasico som italienarna skulle sagt,rent av magnifico 2-2,guda sänt,dansken var helt klart bättre,högern måste täppas till!!uppgiven kollade jag sista kvarten o fruktade det värsta,men....jag lovar HELA sverige hörde mitt kvitterings vrål,gapade som en stucken gris,hördes troligen ända ner till ROM

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Kommentar

• Robbe
        Användare
        • February 2003
        • 527

Tyvärr så måste jag tycka som kjell(det ska inte upprepas för många gånger jag lovar )att det var Sveriges klart sämsta match.Det var inte många som kom upp i normal standard,det var väl igentligen bara Isaksson,Edman och Mellberg som gjorde det.Och nu är det inte bara högersidan som måste täppas till utan även vänstersidan eftersom Edman fick sitt andra gula.

Tyckte,även om Danmark inte heller gjorde sin bästa match,att Danmark var det bättre laget och hoppas att Sverige får möta Danmark igen i finalen när lagen inte måste spela 2-2

Eftersom jag just för tillfälligt sommarjobbar på en Pizzeria,där det finns två "tvättäkta" Italienare,mår jag nu extra bra,dom sågade Sverige ganska så kraftigt innan EM.Dom åkte ut på absolut tyngsta sätt men dom kommer att hitta någon/något att skylla det här på,som vanligt var så säkra.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Ikväll skall det bli intressant att få se vilket lag som Sverige får möta i kvartsfinalen, men oavsett vilket lag det blir så kommer det att bli tufft - speciellt om man har gårdagens Sverige-match i åtanke.
          På bägge backsidorna finns det problem och även på mittfältet. Undrar förresten vad "papegojan" Wernersson skall börja tjata om nu när väl Källström kom med istället för Svensson från start och inte heller lyckades.
          Problemet är ju att den svenske defensive mittfältaren sjunker för långt ner och sedan blir den svenske offensive ofta ensam mot flera motståndare. Detta klarar varken Svensson eller Källström av (sannolikt gör inte någon det) utan tappar boll och detta upptäcker försvararna och därför tjongas istället alla bollar upp direkt från försvaret till anfallet. Då kommer den offensive mittfältaren överhuvudtaget inte med i spelet. Svensson löste problemet i den första matchen genom att backa ner bredvid den defensive mittfältaren och sedan gick dessa omväxlande framåt och dessutom skedde anfallen nästan bara på kanterna.
          I matchen mot Danmark hade Källström säkert fått direktiv om att inte backa ner och då trampade han luft hela tiden och fick inte ut något.
          Så att skylla det dåliga spelet på Källström/Svensson är meningslöst - bägge gör en bra insats utifrån förutsättningarna.
          Antingen måste Sverige börja spela upp efter marken eller gå över till den taktik som var så framgångsrik i den första matchen - dvs ge upp den offensiva mittfältsrollen och satsa på att anfalla på kanterna. Jag tror mer på det sistnämnnda eftersom vi i fortsättningen enbart kommer att möta mycket svåra motsståndare.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Så... Var det en läggmatch? Var det uppgjort på förhand det skulle bli 2-2?

Italienska tidningar hyser inga tvivel, kan jag berätta...

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ikväll så ställer Tjeckien över sina bästa spelare mot Tyskland, vilket missgynnar Holland (Lettland).
              Självklart vilar de sina spelare inför viktigare matcher om de inte är korkade. Igår var inte Sverige och Danmark korkade utan resultatet blev 2-2. Med detta självklart inte sagt att vare sig Tjeckien, Danmark eller Sverige spelar uppgjorda matcher - de anpassar sig bara till situationen. Det hade såväl Italien som Holland (de drabbade) också gjort om de varit i den situationen
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

citat:Tack gode gud att jag aldrig stöter på så ogenerad könsrollskonservatism utanför akvaristiken/fotbollsvärlden. Det är nog dags att du gör verklighet av din planerade Thailandsflytt, stannar du i Sverige kommer det nog sticka allt värre i dina små ögon framöver.
                Odilou...detta är verkligen inte snyggt! Jag har inte sett det tidigare, men nu gjorde det mig riktigt förbannad!
                Jag pratade om Totti´s fåfänga som jag anser vara löjlig (och jag är sannerligen inte den ende - läs tidningar) för en man i hans ålder. Men du attackerar mig som person med rådet att göra slag av min utlandsflytt om samhället inte passar mig. Det tar jag personligt!

Man skall tydligen endast få finnas på forumet eller i Sverige om man "rättar in sig i ledet".

citat:Tricella har väl samma problem som jag - dvs är j..ligt avundsjuk över att håret på huvudet har slutat växa.
                Vi har det väl j..ligt nog ändå - skall vi nu inte ens få släppa ut vår frustration över hur hårt livet är mot oss.
                Jag har absolut inga problem med att någon person har mer hår på huvudet än vad jag har...det är löjligt. Men ok...du kan få en liten "smile" för den poäng du försökte skrapa ihop genom att göra dig lustig på min bekostnad.

OBS! Eftersom en del personer tagit illa av det jag skrivit om Italien så har jag raderat de flesta inlägg jag gjort. Om det är någon som tycker att fler borde bli raderade så är ni välkomna att maila det så tar jag bort dessa också. Tråkigt att man inte får ha åsikter utan att man måste "sköta sig" efter andras uppfattningar om hur fotbollsvärlden ser ut...

Kommentar

• Edward
                  Användare
                  • April 2002
                  • 21

Italien kanske borde gå över helt till "Mr Sun Tanned 2004" istället för fotboll. Först blir de förnedrade av Sydkoreanerna och nu det här
                  Mvh
                  Edward

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

citat:du försökte skrapa ihop genom att göra dig lustig på min bekostnad.
                    Ja men snälla du, så här skrev jag - "Tricella har väl samma problem som jag - dvs är j..ligt avundsjuk över att håret på huvudet har slutat växa."
                    Om jag gjorde mig lustig på någons bekostnad så var det väl i så fall på min egen, eftersom det faktiskt står att "JAG" (dvs Kjell Fohrman) är avundsjuk på de som fortfarande har gott om hår på huvet.
                    Bör dock sägas att jag har väldigt mycket hår i såväl öron som näsborrar - och det har minsann inte Totti eller vem det nu var som diskussionen gällde[:p].
                    Mycket intressant diskussion detta[:X]
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ingen fara alls...det du skrev Kjell var inte alls i samma klang som det Odilou hävde ur sig.

Visst kan det vara ok med en gliring då och då, men man får hålla isär vad som är "sak" och vad som är "person". Jag ger mig inte på personen bakom åsikten utan åsikten i sig. En "knasig" åsikt behöver inte menas att människan bakom den är idiot.

Jag har fått utstå kritik i andra ämnen för mina åsikter i denna tråd, jag har fått mail om detta. Självklart fattar jag att om man sticker ut hakan så får man vara beredd på en och annan smäll...men inte på det sätt som formulerats av Odilou här och inte på det sätt vissa mail varit formulerade.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

Visserligen sprack mitt tips men kul att Holland gick vidare. Det blir mycket tufft för Sverige.
                        Tycker dock att domaren i matchen inte riktigt höll måttet - två klara tyska straffar som han missade. Det var ju för övrigt samme domare som helt felaktigt visade ut den ryske målvakten.

OCh imorgon så är det dags för första kvartsfinalen - Portugal mot England. Jag tippar 2-1 till England.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

Kommentar

• Felipe
                          Användare
                          • April 2002
                          • 327

Vad????.....175 inlagg pa fotboll??....vad har jag missat??
                          Nej...jag orkar inte lasa alla!
                          Det ar bara att konstatera en sak; modern fotboll i all ara...men glommer man spela pa kanterna ( och ha bra spelare till det !!) sa ar det kort nar man spelar mot ett lag som kan detta.
                          Darfor tror jag att det blir svart for mitt favoritlag Tjeckien mot Danmark.
                          Det var verkligen lange sedan man sag ett europeisk lag spela sa val pa kanterna sasom Danmark spelade dem 2 forsta matcherna!!
                          Synd att dessa 2 ska motas nu....i en final hade det suttit battre!
                          Sverige ar vard en tredje plats, utan diskution.
                          Spanien, Italien och Tyskland???;
                          dem far val skylla sig sjalva...verkar som om dessa, sarskylt dem 2 sistnamnda har blivit vana att spela hur daligt som helst i gruppspelet och anda gatt vidare....sa kan det ga om resultatet pa andra matcherna inte ar pa deras sida...lika gott!!

Felipe
                          Felipe

Kommentar

• Bosse.J
                            Användare
                            • August 2003
                            • 205

England Frankrike. Sverige Danamark i semi. Sverige England i final.
                            Hett tips från Uddevalla.
                            Stå på dej Tricella. Fast en flytt till Thaland vore gott.
                            Mvh
                            Bosse
                            Bosse.J

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

Jag tar tillbaka mitt tips på 2-1 till England ikväll pga att "papegojan" Wernersson också trodde att det skulle bli det resultatet[:0]
                              Istället tippar jag 2-2 men att England går vidare efter förlängning.

Från början tippade jag ju att England, Frankrike och Tjeckien (tippade även Tyskland men de har ju försvunnit) skulle gå vidare till semifinal så det står jag fast vid.
                              Sedan tror jag tyvärr att Holland blir det fjärde semifinallaget - tror att vi hade haft något större chans mot Tyskland.

I semifinal ett möts då Frankrike och Tjeckien och där tror jag att Frankrike vinner.
                              I semifinal två möts Holland och England och den matchen kommer att avgöras på straffar. Tror nog att England drar det längsta strået.

I finalen vinner sedan Frankrike.

Så nu vet ni i alla fall hur det INTE kommer att gå
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

Kommentar

• Bosse.J
                                Användare
                                • August 2003
                                • 205

Just det Kjell. Hur det INTE kommer att gå.
                                JAg var smartare å väntade med mitt tips.
                                Nytt tips kommer på söndag.. hehe
                                Bosse.J

Kommentar

Arbetssätt...