Fotbolls-EM vs Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Jag tror att högerkanten kan fungera något bättre idag, eftersom Mattias Johnson är forward på högerkanten från start.

Mattias Johnson kämpar lite mer defensivt där "chippen" ibland blir lite för offensiv. Mikael Nilsson kan behöva allt stöd han kan få mot kantsnabba danskar.

Blir också mycket intressant att se vad Anders Andersson kan prestera som defensiv mittfältare.

Matchen känns mycket oviss, så det blir med spänning man bänkar sig ikväll.

Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

...och vad Källström kan åstadkomma när han får starta matchen (efter de förhandsrapporter om uppställning som kommit ut).

Jag tycker att det var ett bra byte av Mattias Jonson istället för Christian Wilhelmsson då man kunde se försvarsbrister hos högersidan. Låt vara att de mötte ett oerhört starkt italienskt samarbete, men de fanns oftast inte på rätt ställe för att försvara sig (Wilhelmsson) och sedan så var det ganska snällt (Nilssons uteblivna tacklingar som avslöjade honom som yttermittfältare).

Då känns det bättre att använda Wilhelmsson som anfallsstyrka vid inbyte mot troliga anfallströtta danskar (vid danskt överläge).

Den enda som jag är lite orolig över är faktiskt Anders Andersson...dock är han mycket bättre fotbollsspelare än han får "credit" för.

Kommentar

• Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

Det skall bli intressant och se vad Sveriges nykomponerade mittfält kan uträtta! Kim Källström har visat på god form men vart Anders Andersson står är lite mer osäkert. Sen har vi EM:s bästa anfall med Zlatan och Henke. Jag tror Sverige vinner med 2-1!
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

citaten idrottsliga aspekten försvinner alltmer och resulterar i att spelet i de högast divisionerna blir ren "entertainment".
          I Sverige ser det kanske inte helt ut så idag, men det är bara en tidsfråga.
          citat:Tyvärr så är fotbollen snart död...den fotboll jag växte upp med...kvar finns bara en cirkus med artister som gör allt för några feta eurobun
          Var har ni hållit hus dom sista åren. Idag går vilken allsvensk spelare som hellst över till värsta lokalkonkurrent om betalningen är det rätta. För dom handlar det självklart om ett yrke och de jobbar där de tjänar bäst - dvs ungefär samma inställning som de flesta svenskar (och andra) har som inställning till sitt jobb.
          Det är bara fansen som idag håller fast vid ett lag.

citat:Jag känner mig förolämpad som svensk och jag är stolt över mitt land. De bedriver konspirationsteorier, de försökte faxa lögner som de säkerligen sedan skulle använda emot oss och Danmark...de kommer att bevaka vår match extra noga mot Danmark så att vi inte fuskar...
          Uppriktigt sagt Tricella jag tycket att du och ni andra är patetiska som inte kan ta det hela med en klackspark som t.ex. danskarna gör.
          Intervjuar man danska fotbollsspelare så skrattar de och säger att visst blir det 2-2. Läste förresten att danskarna startat en namninsamling - "Stoppa Henke". Bl.a. så hade 22 svenskar (mot mutor i form av öl och korv) skrivit under namninsamlingen som var en vädjan till Henke att han inte skulle spela mot Danmark. När de ringde på hos Henkes farsa så skrev han dock inte under trots mutorna - han lovade dock att skicka vidare namninsamlingen till sin son, men kunde inte utlova något positivt resultat.

citat:Tacka vet jag Tommys näve i bordet!!
          Och i utlandet så garvar man åt de totalt humor- och fantasilösa svenskarna. Vad är det man säger - i helvetet så lagar engelsmännen mat och svenskarna står för historieberättandet
          Uppgjort eller inte - det finns ett ställe där det bevisas - på planen. Allt annat är enbart spel för kulisserna och för att kvällstidningarna skall få sälja fler tidningar.

Totti har förresten en rejäl portion av självironi - han har själv gett ut en bok om de historier som berättas om honom - denna är rätt OK.
          Hela Tottis bibliotek brann upp och han var oerhört ledsen och deprimerad över att hans bägge böcker hade brunnit upp. Det värsta av allt var dock att han i den ena boken inte ens hade hunnit måla färg på alla bilderna[:p]

När får vi se en svensk fotbollspelare eller förbundskapten våga ge ut en sådan självironisk bok - sorry aldrig. Vad är det man säger - boken svensk humor genom tiderna består av en sida[B)]
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• Xenos
            Användare
            • May 2004
            • 15

Skulle hilse at sige, at vi danskere er lige så spændte - det bliver en meget lige kamp tror jeg!

God kamp!!!

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Håller med dig Xenos.... räknar med en jämn kamp mellan två lag som mer än allt vill vinna matchen....

Må segraren få ära..... (oavsett om det är Sverige, eller Danmark).

Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robbe
                Användare
                • February 2003
                • 527

Jag tycker att dom ska spela 2-2 uppgjort eller ej......sen kan Italien och resten av Europa säga vad fan dom vill........vi e blåa vi e gula vi e röe vi e vide vi står sammen si om sie........snart smäller det

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Oj Kjell...jag väljer att inte ens kommentera det där.

LYCKA TILL NU SVERIGE!!!

Kommentar

• Rickard81
                    Användare
                    • January 2004
                    • 91

Ojoj 1-0 till Danmark i första halvan. Kom igen nu Sverige i andra. Nervöst!!!

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

Halvlek - En pärs 0-1, men Italien ligger också under med 0-1
                      Än kan allt hända - ser fram emot andra halvlek.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

Kommentar

• Rickard81
                        Användare
                        • January 2004
                        • 91

2-2 ojojojojoj vilken match .
                        Italien ute!

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Varför göra det så onödigt spännande när vi har allt spel de första 15 av andra halvlek.

Surt för Italienarna som gör 2-1 på 4 minutens stopptid.

Vem skall kunna säga att denna 2-2 match är ett spel på resultat ?

Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Skönt - Sverige vidare.
                            Men visst 2-2 och Italien fick rätt
                            Uppriktigt sagt så gjorde Sverige en urusel match (sin sämsta hitintills) och Danmark var bättre även om det också var deras sämsta match. Bra var Isaksson, Mellberg, Ljungberg och Jonsson men de övriga behöver höja sig flera snäpp om vi skall ha skuggan av en chans i kvartsfinalen.
                            Visst mitt tips sprack om att Sverige och Italien skulle gå vidare från gruppen, men av någon anledning är jag inte alltför ledsen över det[]
                            Ciklidhälsningar
                            KJell

Kommentar

• Mattias Olsson
                              Användare
                              • September 2003
                              • 328

Italien ute... f*n va skööönt

Kommentar

• Johan W
                                Användare
                                • May 2004
                                • 266

tjohooooooo.....

*puh*

Det var det värsta...

Nu när man lugnat sig lite. Var det någon mer än jag som ryckte att Danmark spelade ut bollen på rundningsmärket Nilssons sida hela tiden. Farligt varje gång en mot en mot Nillson. Men vad ska Sverige göra i fortsättningen... jag har inget svar om inte Lucic kommer tillbaka. Någpn som har några förlag om hur man ska täppa igen högerflanken?

Kommentar

Arbetssätt...