Fotbolls-EM vs Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

hutti: Om allt du har att säga är att det finns många åsikter så tycker jag inte du skall säga nått alls. Det är en självklarhet att alla tycker olika och det hoppas jag alla på detta forum förutsätter.

Förresten så är fotboll inte alls bara en lek!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

citat:Han slog straffen dåligt och på det sätt som han alltid gjort...han slog straffen emot en fd lagkamrat som "läst" honom för länge sedan.
      ungefär likadan som zidanes straff och en fin räddning av Barthez,
      Tyckte annars att Beckham gjorde en bra match som vanligt.

Men ärligt talat så var nog Owen planens sämsta spelare, men man kan heller inte begära för mycket av en liverpool spelare

Kommentar

• malawi_voodoo
        Användare
        • July 2002
        • 790

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Ne vi har förstått det

Jag tycker iaf att både England och Frankrike spelade sugigt, men vad kan man annars vänta sig? Att det ska bli 5-5??

Hoppas att Ljungberg kommer igång i kväll och att Henke å Zlatan får göra ett mål "sammans" (assist + mål)

Italien kommer nog krossa Danmark (om man kollar på laguppställningen), men jag tror att dom gör en "Portugal", dvs inte kan spela tesammans...

Vad ska ni "snacksa" på te matchen i kväll då? jag ska nog ge mina firrar lite smarrig räkmix å själv ska jag steka upp lite "cicky bits"
        /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• malawi_voodoo
          Användare
          • July 2002
          • 790

[quote]citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

Men ärligt talat så var nog Owen planens sämsta spelare, men man kan heller inte begära för mycket av en liverpool spelare
          Och hur många bollar fick han att löpa på? typ 1...
          /Glenn Wouda

Kommentar

• Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

Räknade inte.

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • August 2002
              • 330

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

hutti: Om allt du har att säga är att det finns många åsikter så tycker jag inte du skall säga nått alls. Det är en självklarhet att alla tycker olika och det hoppas jag alla på detta forum förutsätter.

Bara ditt påstående om amatörmässiga,jag hängde upp mig på,vad vet du om andras kunskaper?O visst,tänker fortsätta med att säga saker,du behöver inte bli så upprörd för det,du vet väl att bollen är rund?[8D]

Kommentar

• Johan W
                Användare
                • May 2004
                • 266

Jag har bara två ord att säga om englandsmatchen: ha ha ... hahahAHAHAHAHAHAHA MOAHAAAAAA MOAHAHAHAAAAA HIHiHIhihii HAhe hehe .. heeee....he.... *stooort flin*

Det blev visst fler än två ord. Jaja...

Bättre lycka nästa gång, Bäckman och Owe!

F*n vad spännande det ska bli ikväll! Vad säger ni om start-11:an? Det blev:
                Isaksson

LUCIC
                Jakobsson
                Mellberg
                Edman

NILSSON
                Linderoth
                SVENSSON
                Ljungberg

Zlatan
                Henke

Jag tror Svensson floppar och spelar bara en halvlek i hela EM... hoppas jag har fel. Chippen in istället för Nillson, då det står 0-0 efter 75.

1-0 till Sverige: Ljungan snubblar in bollen!

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Zaphi:

Heskey har ju gått till Birmingham...det vet jag...men han har inte slagit en boll för dom än. Han var uttagen till landslaget som Liverpoolspelare. Heskey klumpade till det...

Owen var väldigt väääääldigt anonym och visst fanns det bollar för honom att jobba på...även om de var få. Men det går ju inte heller att passa någon som inte är på rätt ställe och har rätt driv. Owen är en ikon som lever på gamla meriter just nu.

Gerrard är en duktig mittfältare, utan diskussion...men lika duktig som han är så är han fruktansvärt huvudlös ibland med helgalna tacklingar och som igår...tokdumma bakåtpass. Gerrard är övervärderad för tillfället. Liverpool borde sälja honom till det lag som lägger upp pengarna på bordet.

Om du tittar lite extra noga på matchen så ser du att Gerrard var sämst utav de fyra mittfältare som England hade på plan.

P.s. Det gör detsamma hur stor Liverpoolsupporter du är...spelarna var bedrövligt dåliga..."when the going gets tough...". En av förklaringarna till de 30 poäng som Liverpool hamnade bakom täten i Premier League.

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Oj oj oj!!! 5-0 till Sverige mot Bulgarien...vilka enorma killar vi har egentligen!

Nu snurrar jag av glädje...

Och Aston Villa spelare glänste idag...först Danmark genom Sörensen och Laursen...sedan Kung Mellberg och Allbäck i Sverige!!

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

Fantastiskt - lite tur och mycket skicklighet - det blir 5-0.
                      Usla kommenataror dock som inte ens såg skillnad mellan Svensson och Linderoth och flera gånger sa fel.
                      Ingen märkte heller att Sverige spelade med en helt annan taktik med BÅDE Svensson och Linderoth som defensiva mittfältare som omväxlande gick fram (Linderoth oftare än Svensson).
                      Henke var mer defensiv och var väl egentligen inte så bra men två kanonmål efter inlägg från Edman resp. Svensson säger väl ändå allt.
                      Zlatan utmärkte sig främst genom mycket fina passningar (han som inte kan passa!!!!).
                      Ljungberg bäst på plan genom att springa, kämpa och ta massor av stryk.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

Kommentar

• Johan W
                        Användare
                        • May 2004
                        • 266

Vad gôtt det är att ha fel ibland!!!

Henkes språngnick på Edmans bananinlägg är EM snyggasate mål hittills.

Det stod och vägde - Bulgarien kunde lättt ha satt 1-1... men så blev det både 2 och 3 -0. Sen var det klart. Tjoho!!!!

Kommentar

• imported_n/a
                          Användare
                          • August 2002
                          • 330

Ok,hade helt fel i mitt tips tidigare i tråden som löd,larsson,larsson,ljungberg nu vart det istället ljungberg,larsson.larsson,zlatan,allbäck,vem kunde förutspått det?makalöst,bulgarien hade nåra vassa chanser när det stod 1-0 swe,riktigt orolig ett tag faktiskt,men vilka grabbar! hur stolt som helst!!

Kommentar

• malawi_voodoo
                            Användare
                            • July 2002
                            • 790

Italien får passa sej, om de spelar som de gjorde mot Danmark iaf, då blir det 2-0 till oss
                            /Glenn Wouda

Kommentar

• Matz Karlsén
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1127

Sverige-Bulgarien 5-0!! Man får nypa sig i armen för att tro att det var sant! Men vi får inte dra för stora växlar av det här.Det blir en helt annan match mot Italien. Bäva månde Italien. Nu blir det minst semifinal!!
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

Ytterligare en intressant match idag - Holland mot Tyskland. Den kanske viktigaste personen på plan blir också en svensk - nämligen domaren.
                                Det är egentligen otroligt hur stor domarens betydelse är - ett litet misstag så förändras hela matchbilden.
                                Både Sverige och Bulgarien skulle haft en straff (förutom den Sverige fick) - tämligen klart men domaren missade.
                                Linderoth skulle egentligen haft ytterligare ett gult kort och skulle då ha blivit utvisad i början av andra halvlek.
                                Svenskarna trodde själva att Zlatan var offside vid sveriges första mål, men ingen avblåsning kom.
                                Allt detta är situationer där ett annorlunda domslut mycket väl helt hade kunnat förändra matchbilden.
                                Detta är ingen kritik av matchens domare, tvärtom han var mycket bra. Domaren har egentligen ett omöjligt uppdrag och är hopplöst underbetald - en domares årslön ligger långt under spelarnas "veckopeng" och ändå är han den viktigaste personen på planen.

Skönt att kvällens stora match går i SVT så man slipper titta på reklam i tid och otid och slipper höra på två inkompententa matchkommentatorer. Inte en enda matchanalys klarade de av - meningslösa kommentarer som "nu går kung Zlatan ut", nu är XXX skadad etc. etc. De flesta av oss som tittade på matchen är inte blinda och vi kan faktiskt själva räkna ut att en person är skadad som ligger ner och vrider sig etc. etc. Bisittarens uppgift borde i alla fall vara att ge en del analyser - nu upptäckte de t.ex. inte ens att Sverige helt bytte spelsystem när Lucic blev skadad.
                                Tacka vet jag Ralf Edström - nästa gång som en toppmatch sänds i TV4 så blir det till att leta fram transistorn och använda ljudet därifrån.
                                Ciklidhälsningar
                                Kjell

Kommentar

Arbetssätt...