Fotbolls-EM vs Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

citat:Jag vill veta vad det blir för vinstrad på lotto den här helgen...på båda dragningarna...och om du orkar kan du även kasta in onsdagens rätta rader också
    Sådana simpla grejor ids man inte hålla reda på[]
    Ciklidhälsningar
    Kjell

Kommentar

• Johan W
      Användare
      • May 2004
      • 266

Ikväll smäller det! Jag tror på en rad kryss-matcher i början... brukar alltid vara så i stora mästerskap.

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Jag är inne på kjells spår med gruppspelen men tror på portugal - italien i final. Italien vinner. Bästa målskytt blir pauleta.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• stiffe
          Användare
          • April 2002
          • 953

Jag tror att det blir England-Italien i final med England som segrare och Svennis blir adlad.Tror inte du behärskar fotboll lika mycket som om akvariestik Kjell,så här vågar man gå i mot dig .Sverige tror jag åker ut i semi mot Italien men som plåster på såren så kommer både Zlatan och Henke högt upp i skytteligan.
          mvh Stefan

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • August 2002
            • 330

Men det är ju underligt att ni inte tror på sverige!?varför underskatta dessa duktiga landslags spelare? flera av dom utmärker sig i europas bästa klubbar,stora o starka gossar från svedala är inte o leka med för tunnisar som tex italienare,eller för den delen dryga danskar(som fortfarande tänker på em-92)Bulgarerna slås tebaks med 3-0 på mån ,larsson.larsson.ljungberg(på tiden)

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

citat:Men det är ju underligt att ni inte tror på sverige!?varför underskatta dessa duktiga landslags spelare? flera av dom utmärker sig i europas bästa klubbar
              Skojar du - de bästa ligorna i Europa är de i Spanien och Italien där finns det inte en enda svensk som är ordinarie i ett A-lag i första divisionen.
              Visst Ljungberg och Henke skulle kanske med nöd och näppe ta sig in på en 100-bästa lista i Europa (Zlatan kommer säkert att var där inom något år). Henke är kung i Skottland men i Spanien vill ingen ha honom trots att han inte kostar ett cent i övergångssumma.
              De bästa svenska klubblagen ligger flera klasser under de bästa klubblagen i C-länder som Danmark och Norge.
              Flera av de spelare som ingår i den svenska truppen och spelar ute i Europa platsar inte ens i sina klubblag trots att de spelar i klubblag som ligger långt ifrån toppen i sina länder.
              Det finns t.ex. inte en enda svensk som hade platsat i Italiens lag.
              Det är nog bara att inse att det svenska landslaget under en lång följd av år har prestenterat resultat långt utöver vad man kan begära utifrån det spelarmaterial som finns. Nej det svenska landslagets framgånger beror till största delen på att det alltifrån tränarna, "stjärnorna", arbetshästarna, bänknötarna till massörerna har en väldigt fin laganda.
              Visst kan man alltid hoppas och drömma om stora svenska framgångar - men vi kan definitivt inte begära underverk.

Kommentar

• imported_n/a
                Användare
                • August 2002
                • 330

Vi får se:-),klubblagen i europa lever på myter,alt har råd att plocka dom på papperet bästa spelarna,men sverige som lag är inte o leka med,historiskt dom sista 10 åren,(när vann england sist?),vill påstå att landslag skiljer sig markant från klubblag,vilket dom svenska gossarna hävdar sig väl,se bara på tex spanien,gudabenådade spelare individuellt,men har inte funkat alls i landslaget,se på en del svenska spelare(som ofta nöter bänk i klubblag)tar för sig riktigt bra när dom väl får chansen i landslaget(tex allbäck).påstår fortfarande att de svenske har chansen(skojar inte!),o definitift begär jag inte 1:a platsen,men gör alla sitt bästa så räcker dom långt! släpp respekten grabbar o kör!

Kommentar

• imported_n/a
                  Användare
                  • August 2002
                  • 330

föresten! vad sägs om denna offensiva uppställning(läs det här tommy)
                  På topp:zlatan allbäck
                  släpande forward/mittfält henke
                  ljungberg,svensson,källström.
                  edman,andreas,mellberg,nilsson
                  isaksson(va?,påminner ju om en fiskbesättning i ett 720!),hupp! har ändrat tiil edman nu,hedman sitter så så bra på bänken så

Kommentar

• Johan W
                    Användare
                    • May 2004
                    • 266

Lite underligt att sätta in andramålvakten Hedman som västerback... men du kanske menar Edman :-)

En bra och en dålig match igår. Potugal såg ut ett gäng som paralyserade elefanter. Figo var ju på gränsen till oduglig. Bara Ronaldo fick godkänt enligt mig, trots att han orsakade straffen.
                    Spanien spelade som väntat - tekniskt och roligt, och Ryssarna överraskade i mig positivt i första halvlek, men vek ner sig i andra. Viva España!

Kommentar

• Matz Karlsén
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1127

Jag tror på Frankrike Italien i final. Där Frankrike vinner på Golden goal! Sverige tar sig till semifinal där det blir stopp! Behöver inte prioritera eftersom jag har mina kar i samma rum som tv-n. Tänker inte missa en match i årets EM!!
                      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Robbe
                        Användare
                        • February 2003
                        • 527

Tyvärr matz så är det omöjligt att Frankrike vinner på Golden goal eftersom detta har blivit ersatt av Silver goal

Kommentar

• malawi_voodoo
                          Användare
                          • July 2002
                          • 790

Det är väl därför man SPELAR om EM-titeln, att se vilket LAG som är bäst, inte det lag som har bästa spelarna på pappret.
                          I så fall kunde man ju skippa matcherna och beräkna vilket lag som kommer vinna...
                          Men nu gör man ju inte så, för det spelar ingen roll hur många stjärnor/divor ett lag har, de måste kunna lira ihop.
                          Se som sagt bara på Portugal, det var bland det uslaste jag sett på länge. nej blä
                          /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Lazinko
                            Användare
                            • April 2004
                            • 111

Zlatan blir målkung
                            Norge slår ut sverige
                            /dan

Kommentar

• Loket65
                              Användare
                              • September 2003
                              • 176

Tänkte också tycka till lite!

Spanien och Portugal räknar jag bort direkt, eftersom de aldrig lyckas i de stora turneringarna (får kanske äta upp det i efterhand eftersom Spanien spelade bra igår). England är som alltid överskattat, Må hända att deras liga är bland de bättre, men det beror mer på att de bästa spelarna är "importer" än att England skulle ha ett bra lag. De spelar som alltid efter modell flipperspel, full fart och så ser vi vad som händer. Holland har ständiga problem med inre stridigheter, även om det förnekas tror jag att så är fallet även i år. Jag tror att Italien eller Frankrike vinner. För Sveriges del tror jag på seger mot Bulgarien och oavgjort i de båda andra, vilket borde innebära att de är vidare från gruppen och får möta någon från Grupp D i kvartsfinal, Tjekien, Tyskland, Holland eller (troligen inte)Lettland. Där gäller det att alla har en bra dag för att det skall lyckas. Men varför inte.....

Kristallbollen har talat....
                              Den som äter lever får sej
                              *Magnus*

http://www.orumsnygard.se

Kommentar

• Henrik Dehlin
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 1913

Svergie kommer floppa..

Tror på England eller Holland!,

Kommentar