Ursäkta Hank..glömde kommatecken...så det blev rätt. Kul iakttagelse dock...
Fotbolls-EM vs Ciklider
Kollaps
X
-
-
-
Det är äntligen dags för Spanien - och Raul blir skyttekung.
Men jag är lite orolig för att mitt EM-tittande ska begränsas. Vår bebis, snart 5 månader, är inte alls nöjd med att sitta framför tv-n. Däremot blir hon helt trollbunden av akvariet i vardagsrummet.
Får väl titta på matchen Jordätare-Rödmunstetra i stället för Sverige-Bulgarien.
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
-
Holland vinner med 3-1 emot Frankrike.
Henry far fram som en brunstig Troffehane och slår in målen, fast bara ett emot Holland!Kommentar
-
Jag hoppas på Sverige och Zlatan, men tror på Holland och van Nilstelroy *ryser vid tanken på en Man U-spelare som målkung*Kommentar
-
-
väldigt vad många som tror på Hollland, de har ju inte direkt rosat marknaden senaste tiden....
Fast det har väl å andra sidan inte mina favoriter Frankrike heller...Kommentar
-
Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Syftar du på mig bs...så bjuder jag på det!Kommentar
-
-
Jaja... fjollor-schmollor... EM - det är ju viktigt! Som en berömd engelsman sa före mig: "Fotboll är inte ett spel på liv och död - det är mycket viktigare än så."Kommentar
-
För mig blir det fotboll en tid framöver (även om jag för den skull inte glönmmer att mata fiskarna och byta vatten).
Hur går det då
I grupp 1 går Spanien och Portugal vidare.
I grupp 2 Frankrike och England går vidare även om Kroatien kan överraska.
I grupp 3 som är den svagaste gruppen går Italien och förhoppninsvis Sverige vidare (vore dåligt annars eftersom det är den sämsta gruppen).
Grupp 4 blir tuff - 3 riktigt bra lag - Tjeckien med de bästa resultaten bakom sig de senaste åren, Tyskland som alltid går långt i turneringar och Holland som har ett mycket bra lag. Mitt tips blir Tjeckien och Tyskland fast jag hoppas det blir Thjeckien och Holland.
Kvartsfinal 1 - Frankrike mot Portugal. Tufft för Frankrike att möta hemmalaget men de vinner nog.
Kvartsfinal 2 - England mot Spanien. Svårt igen, men Spanien brukar ju ofta klappa ihop mot slutet av turneringarna så jag tror England vinner.
Kvartsfinal 3 - Italien mot Tyskland. Inte mina favoritlag direkt Tyskland tråkigt och Italien filmar). Motsättningar som vanligt i Italiens lag och de skyller alla motgångar på domarn. Tyskland har två alternativa målvakter (Kahn och Lehmann) som bägge är säkerhetsrisker och den som får stå kommer säkert att schabbla in ett mål. Tror dock att Tyskland vinner.
Kvartsfinal 4 - Sverige mot Tjeckien. Tjeckien är bästa laget, men Sveriges chans ligger i att Tjeckien inte har någon erfarenhet av stora turneringar. Tror dock tyvärr att Tjeckien vinner.
Semifinal 1 - Frankrike mot England. Frankrike vinner och Svennis "avrättas" eftersom ju England är världsbäst (i England i alla fall). Någon Sir Svennis lär han aldrig bli.
Semifinal 2 - Tjeckien mot Tyskland. Håller på Tjeckien men tror att rutinen vinner över kvalitet och Tyskland vinner.
Final - Frankrike mot Tyskland. Frankrike vinner och Henry gör segermålet när det är en kvart kvar geonom en tåfjutt som Kahn schabblar in mellan benen.
Var det något mer ni ville veta. Ja vem vinner skytteligan var det ja - det får bli den italienske forward som får spela alla gruppspelsmatcher eftersom de har den lättaste gruppen och slutspelet brukar bli målfattigt.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Jag vill veta vad det blir för vinstrad på lotto den här helgen...på båda dragningarna...och om du orkar kan du även kasta in onsdagens rätta rader också.Kommentar
Kommentar