Är min Slöjskärt sjuk??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CRAYLEONE
    Användare
    • May 2003
    • 145

Jag tycker vi ska snacka om ciklider på detta forum istället. Guldfiskar och slöjstjärtar (slöjskärt?) tycker jag funkar bättre på Zoopet. []

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Fjärilscikliden: Troligtvis så går en guldfisk/slöjstjärt att äta, men jag tycker det var ett bedrövligt svar ifrån en medlem som tycks vilja verka seriös på forumet att besvara en fråga på det sättet. Jag hoppas verkligen att denna typ av dumma inlägg och ovillighet att hjälpa inte markerar större utrymme på forumet än vad spec "mats" nu skapat.

Rawburt: Ämnet är placerat under "Växter och övriga fiskar" vilket är helt ok för att diskutera andra fiskar än ciklider. Visst är det önskvärt att det diskuteras andra fiskar som har relation till ciklider i ett akvarium, men det kan ju också vara så att en ciklidist även har andra fiskar som han kan behöva ha hjälp med...

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

citatär fans de pump o termostat o sånt som renar o massa grejer
        Du ska inte ha termostat till kallvattrensfiskar som guldfisk. Hur varmt var det i vattnet? Det är sommar nu (och var det den 9/6 också. Det går utmärkt att diskuttera guldfisk under "växter och övriga ämnen". Alla är inte registrerade på Zoopet, akvarieguiden eller liknande.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• spec_mats

dom flesta förstår nog att jag skämtar

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Jag fattar väl att du skämtar, men jag gillar verkligen inte din humor. Det är väldigt arrogant och respektlöst att bete sig så när en person frågar om hjälp angående fiskar som denne person har och gillar.

Jag undrar hur du hade reagerat om någon gav dig ett skitsvar om du hade en fråga som oroar dig angående dina...hm..vad? (bra profil-info!)

Jag må vara själv i denna bedömning, men då får jag ta det...jag kan inte bara tycka att det är ok att ge det du gav som första svar i ett seriöst ämne när GillarPutte avslutar sin fråga med "Vi är väldigt oroliga!!"...

Kommentar

• fredrikr
              Användare
              • October 2002
              • 985

Jag håller med om att det var en olycklig applikation av humor. Jag antar att Mats inte läste frågan ordentligt och förstod allvaret i den. När ett nytt inlägg gjorde klart att fiskarna sedan dött, är det väl dock ytterligt okänsligt att fortsätta på den inslagna linjen.
              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• spec_mats

citat: Va taskiig du e! Dom lever förrsten inte längre...Min första dog förra veckan, o min nyaste dog i tisdags Dom fick en Fin familje grav vid våran sommarstuga...RIP!
                den här reaktionen fick jag-jag tror att personen ifråga förstår att det är humor-punkt slut!

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

citat:den här reaktionen fick jag-jag tror att personen ifråga förstår att det är humor-punkt slut!
                  Har du frågat GillarPutte hur hon reagerade på dina inlägg? Jag såg ingen glad smiley i hennes svar. Det var hennes första inlägg här och hon är 14år. Jag har inte sett henne skriva fler...kanske har hon slutat vara här pga svaren. Det är synd om nykomlingar skall bli dåligt mottagna i början av sin tid här på forumet. Jag tycker det är bättre att visa respekt och att ge stöd till nykomlingar på detta forum istället för att gamla gubbar sitter här och gör sig lustiga dag ut och dag in...(mig inkl).

Det må hända att personen ifråga förstod att det handlade om skämt, men jag tycker ändå att det är direkt olämplig nivå och direkt dåligt av en person som vill se seriös ut på forumet att ge ett sådant första inlägg som svar på frågan...

Jag tycker att det var riktigt lågt och jag står fortfarande för min åsikt i denna diskussion. Jag vill inte se det på forumet där "ciklidister" leker överlägsna övriga akvarister.

Dina dåliga skämt spec "mats" blir inte bättre...rent omoget och respektlöst. PUNKT SLUT.

Kommentar

• spec_mats

Du påminner om en ettrig Auratus tricella..men ok, jag kan ta kritik och därmed ska jag i fortsättningen vara mer försiktig med mina skämt

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Nja...Auratus...hahaha...ok...en revirtokig gammal sur Auratus som hugger på allt som ser ut att röra på sig.

Snygg avslutning på diskussionen spec "mats". Nu plockade du många poäng hos mig...(hur mycket det räknas som kan man ju undra).

Jag kan vara lite aggressiv ibland kan tyckas, men jag är ingen surgubbe utan snarare tvärtom. Det syns sällan här tyvärr...[]
                      Egentligen är det väldigt svårt att uttrycka sig rätt på forum då det är svårt att påvisa sinnesstämning. Smileys funkar ibland...men långt ifrån alltid. Detta är dock en annan historia så den får vi väl diskutera en annan gång...

Kommentar

• spec_mats

citatnygg avslutning på diskussionen spec "mats". Nu plockade du många poäng hos mig...(hur mycket det räknas som kan man ju undra).
                        -Kan vara nog så värdefullt när/om "irl" inträffar

Kommentar

• Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

Ursktar tidigare kommentar, ibland läser man inte tråden ordentligt utan svarar på andras kommentarer direkt. H

oppas att GillarPutte inte tar illa upp och att du i fortsättningen kommer att skriva i detta forum och på så sätt få bra med kunskaper och intresse för akvariefisk.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

Arbetssätt...