If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej! mitt namn är anki hofmann. JAg undrar vilka malawi rovfiskar jag kan ha i mitt 375l akvarium och hur många fiskar kan det vara såna fall ut av den sorten.
Jag har haft Compar i 375,720 och nuvarande 500, 1+3 går ensammana i ett 500 kar,i 375 lekte dom 1 gång,och håller på i 500 nu,,så vi får de hur det tar sig..fast funkar ju som sagt bra i ett 375,dom håller ju till i det övre vatten skiktet ¨å man kan ju ha lite andra saker i karet oxå...jag hade golden...stora dom var bortåt 15 cm..enorma,,och det blir en bra blandning med hanens blåa färg och goldens gula,och ej att förglömma dom silver o svarta comp honorna))Och nån slags växt är att föredra typ jätte valisneria...
Det nämns dock rovfiskar från hela världen och inte bara rovciklider från malawisjön.
Själv fastnade jag för Nimbochromis linni, Nimbochromis venustus och Nimbochromis polystigma, jag tyckte dom lät oerhört intressanta. Och tydligen så skulle man kunna hålla en mindre grupp av någon av dessa tillsammans med en större grupp mbunas, rovfiskarna skulle då kunna jaga _någorlunda_ naturligt och delvis livnära sig på ynglena från mbunas-gruppen.
Kommentar