Discus och skalar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • February 2004
    • 285

    Discus och skalar??

    Har tänkt ge mig in på sydamerkanksa fiskar...Har ett 240 (120*40*50 högt)liters kar till ändamålet. Har köpt ett scalar lekarpar än så länge.....men vad ska jag ha mer? Jag skulle verkligen vilja prova discus....går discus och skalarer ihop? Har läst att dickusarna inte riktigt kommer till sin rätt alltid med skalarer...någon som vet....är verkligen sugen på detta.
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    joda dom kan gå ihopp utan problem MEN fiskar är ju alltid individer så det kan ju alltis skära sig endå men får väldigt många går det utmärkt.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • October 2002
      • 405

      #3
      Jag har Altum och Discus som går ihop utan problem.
      Men vissa varnar för att Scalarer kan bära på parasiter som smittar Discusen. Vidare varnas för att Scalarerna är mer "påstridiga" vid ex.v. utfodring vilket kan medföra att Discusen får för lite mat.
      Har som sagt själv bara goda erfarenheter av Altum tillsammans med Discus men en varning kan kanske vara på sin plats.

      Kommentar

      • Mård
        Användare
        • February 2004
        • 285

        #4
        Tack ja det låter som om man kan köpa ett par discusar då i alla fall...gud va kul...har köpte ett lekatpar scalarer. Vad kan jag göra för att få dom att leka??
        Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #5
          om du verkligen har ett scalare par så kommer dom att leka. Är bara vattenvärdena bra och fodret bra så blir det snarare svårt att få dom att INTE leka.
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • Mård
            Användare
            • February 2004
            • 285

            #6
            Låter bra...jo vatten byter jag ju en gång i veckan....det är två väldigt välväxta svart och vit spräckliga med kult på pappan..jätte fina...har dock bara haft dom i typ tre dar...på affären sa dom att de leker var 14de dag..hoppas VERKLIGEN att det ska stämma och att det är ett lekar..men man vet väl aldrig antar jag..
            Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

            Kommentar

            Arbetssätt...