Åled

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaps
    Användare
    • April 2002
    • 49

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

Defdac förmodligen är en av landets skickligaste växtakavarister
    Hmm, jag vet ju naturligtvis inget om detta, men kan det inte varit så att det ovanstånde citatet är precis vad den här tråden skapades för att understryka?
    Fridens liljor,
    Klas

Kommentar

• defdac
      Användare
      • April 2002
      • 865

citat:Ursprungligen skickat av blaps

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

Defdac förmodligen är en av landets skickligaste växtakavarister
      Hmm, jag vet ju naturligtvis inget om detta, men kan det inte varit så att det ovanstånde citatet är precis vad den här tråden skapades för att understryka?
      Hihi. Lite skryt är bra för moralen.

Skämt åsido så skapades tråden för att Åled maskerar spam som en påbörjan av en konversation "Har du några frågor så hör av dig" (Oldest trick in the book) som jag spenderade några timmar med att researcha svar på, men aldrig fick några svar på. Dvs det var spam.

Åled spammar. Det är väl vad som kom fram ur den här tråden, eftersom andra blivit utsatta för samma sak.

http://www.defblog.se

Kommentar

• MagnusL
        Användare
        • January 2004
        • 326

Spam, eller "obeställd e-postreklam", är förbjudet enligt lag och spammare anmäler man till: http://www.epostreklam.konsumentverket.se/

Den senaste trenden inom spam-kretsar är att man utformar sina meddelanden så att dom ser ut som en konversation. Detta är naturligvis förbjudet iom att meddelandet ändå har ett kommersiellt syfte.

Min högst personliga åsikt är att spammare är vidriga individer som bör hängas ut ordenligt och offentligt.

Det man dock bör veta i sammanhanget är att det rör sig om ca 200 personer i världen som står för 95% av alla spam-utskick, jag tvivlar starkt att någon på Åleds hör till den skaran. Ett enkelt telefonsamtal eller mail till Åleds så slipper man säkert mer spam från dom. Försök ta kontakt med en riktig spammare och Du får bara mer erbjudanden i malboxen.
        Magnus Lovgren

Kommentar

• Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

Spam?
          Den enda som fått detta mailet är defdac.
          Skall man tolka att ett mail man får som inte e beställt är spam vågar jag aldrig mera maila någon och fråga eller tycka..

Kommentar

• defdac
            Användare
            • April 2002
            • 865

citat:
            Den enda som fått detta mailet är defdac.
            Nej det är det inte. Ta bort skygglapparna och läs *hela* trådarna.

Men!

Jag fick ett mycket trevligt skrivet svar från Arnold precis som förklarar att han inte sett mina svar, vilket genast gör att det inte går att klassa som spam och han tackade för all Aquarelle-reklam jag indirekt gör när jag visar bevis på att det är det bästa växtröret

Storm över med andra ord. Sagan fick ett lyckligt slut.
            http://www.defblog.se

Kommentar

• MagnusL
              Användare
              • January 2004
              • 326

citat:Ursprungligen skickat av Torsten

Spam?
              Skall man tolka att ett mail man får som inte e beställt är spam vågar jag aldrig mera maila någon och fråga eller tycka..
              >Spam?

Ja. Spelar ingen roll om det är en eller tusen som fått mailet.

>Skall man tolka att ett mail man får som inte e beställt är spam >vågar jag aldrig mera maila någon och fråga eller tycka..

Nej det ska man inte. Ett Spam är ett obeställt mail som innehåller ett kommersiellt budskap. Du kan lungt fortsätta att maila dina frågor och åsikter.
              Magnus Lovgren

Kommentar

• Wiiken
                Användare
                • May 2003
                • 24

Om man inte vill ha mail så kan man helt enkelt ta bort den funktionen i sin profil.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73732

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

citatagan fick ett lyckligt slut.
                  Även för Arnold?

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • October 2002
                    • 405

Jag vet inte om det är så lyckligt..........
                    Om det finns folk som i marknadsföringssyfte ligger och "scannar" forumet i syfte att "mejlbomba" aktörerna så får väl vederbörande ifråga finna sig i att bli omtalad här. Svagt att inte här möta kritiken här utan gömma sig bakom reklammejl.
                    Vidare borde det vara tillåtet att påtala brister hos zoohandeln på forumet. Jag vet inte vem den berömde "Arnold" är, men lite får man tåla när man använder forumet för egen vinning istället för att delta i disskutionen. Själv brukar jag få ett ton skrot i skallen när jag skriver här.

Kommentar

• imported_n/a
                      Användare
                      • August 2002
                      • 330

citat:Ursprungligen skickat av bs

Jag vet inte om det är så lyckligt..........
                      Om det finns folk som i marknadsföringssyfte ligger och "scannar" forumet i syfte att "mejlbomba" aktörerna så får väl vederbörande ifråga finna sig i att bli omtalad här. Svagt att inte här möta kritiken här utan gömma sig bakom reklammejl.
                      Vidare borde det vara tillåtet att påtala brister hos zoohandeln på forumet. Jag vet inte vem den berömde "Arnold" är, men lite får man tåla när man använder forumet för egen vinning istället för att delta i disskutionen. Själv brukar jag få ett ton skrot i skallen när jag skriver här.
                      vad har du gjort(skrivit)för att förtjäna det bs?(skrotet alltså) haft en åsikt om nått?Tycker jag inte du ska vara blyg för fortsättningsvis,Ja jag håller med dig om att det är ett skumt beteende som "arnold" sysslar med.

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

haha vilka fjollerier vi håller på med på den här siten
                        Akvaristiska primadonnor! Maria Callas hamnar helt i skuggan...
                        Anders L

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Trevligt om du talade om vilka du syftar på med ditt uttalande Anli...

Kommentar

• imported_n/a
                            Användare
                            • August 2002
                            • 330

citat:Ursprungligen skickat av anli

haha vilka fjollerier vi håller på med på den här siten
                            Akvaristiska primadonnor! Maria Callas hamnar helt i skuggan...
                            ,ja men vadå? hela grejjen med fiskar o växter anses inte direkt manligt i mina kretsar,fått utstå trakasserier i åratal!,men sen jag anlade pipskägg har jag fått varit ifred

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Tricella: Jaja.. lite otydlig efter x antal drajor... men det är växtprimadonnorna jag syftar på
                              Fast jag får väl lida för det uttalandet när jag i framtiden söker hjälp för att få fart på gallerväxten i madagaskarkaret
                              Anders L

Kommentar

• imported_n/a
                                Användare
                                • October 2002
                                • 405

Tack,tack, ännu en ny utnämning.[B)]

Kommentar

Arbetssätt...