Åled

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Instämmer i det fredrikr skriver.
    Jag och Arnold har nog genom åren haft en del minst sagt rejäla duster och vi har olika nog olika åsikter i väldigt mycket (ja i det mesta faktiskt).
    Men att kalla Arnold för amatör och text borttagen / moderatorn blir ganska löjligt och kastar faktiskt ett större löjes skimmer på den som skriver det än på Arnold själv.

Kommentar

• fredrikr
      Användare
      • October 2002
      • 985

Tack tack, bs (även en populär amerikansk förkortning för gödningsmedel från tjurar - en slump? knappast).

Jag är glad att du håller igång. Forumet utan sådana som du vore som en fisk utan en cykel.
      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• defdac
        Användare
        • April 2002
        • 865

citat:
        Konversationer som börjar på mail brukar vara lämpligt att låta stanna på mail
        Det var ingen konversation. När jag fick mailet hade jag inte bett att få något och absolut inte haft någon korrespondens. Det var ett reklam-spam. Se ytterligare ett här nedan.

citat:
        Men att kalla Arnold för amatör och text borttagen / moderatorn blir ganska löjligt och kastar faktiskt ett större löjes skimmer på den som skriver det än på Arnold själv.
        Appropå löjets skimmer så fick jag ytterligare ickeönskat reklamspam från Arnold 2003-10-12. Detta fick jag precis som ovanstående utan att jag överhuvudtaget haft kontakt med honom och han vågade tydligen inte skriva sin åsikt i forumet han monitorerat eftersom han nämner en diskussion.

Read and weep:

Hej Daniel
        Eftersom det är vi som mest säljer lysröret aquarelle till de flesta grssister och detaljister vill jag lägga mig i diskutionen om vad skillnaden är .
        Det finns många likvärdiga lysrör som ex aquastar som ligger närmast aquarelle men aquarelle ger mer lux och har dessutom ett spektrum så att även gula fiskar får bättre färg.dessutom har detta lysrör ett mycket bra ljus i minst 3 år vilket blir billigt både för plånboken och miljön
        mvh www.aleds-akvarium.se
        Arnold

Läs i min blog ni som inte fattar vad det är som är så komiskt med ovanstående.

Ett smartare marknadsföringstrick är att låta hobbyister som är duktiga att skriva artiklar på sin sajt, att luta sig tillbaks och låta utvecklingen ha sin gång medans det på ett nyttigt sätt kivas och knuffas bland åsikter och erfarenheter. Jag tar aldrig något för givet. Är det någon som säger att Black Mollys käkar Cyanobakterier så skrattar jag inte utan testar själv.

Hade jag lyssnat på alla äldre akvaristers tips (i föreningen och zooaffärer) hade jag aldrig haft ett Amanoakvarium idag. Däremot har de äldre akvaristerna att tacka för att dom tvingade mig överbevisa dom vilket kräver en oerhörd erfarenhet av väldokumenterade experiement och framförallt teoripåläsning.

Men att som grossist lämpa över mig en massa stenålderstips som inte fungerar med infliken smygreklam.. That's for me to poop on.
        http://www.defblog.se

Kommentar

• tropfrog
          Användare
          • July 2003
          • 1840

Ännu ett exempel på ironi när den är som bäst....Var får du allt ifrån?
          MVH
          Magnus

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • October 2002
            • 405

Bra inlägg defdac, jag håller med dig till 100%.
            Inovatinsbenägna är nog det sista man kan beskylla avarister för.

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Innovativa inlägg bs...och är inte du...hm...akvarist?

Alla har rätt till sin åsikt, men man skall kritisera om man inte tycker likadant och om det är felaktiga påståenden.
              Däremot så tycker jag inte att man skall "slakta" en person på ett forum som gjorts här. Det kan ibland vara hårfint om vad som är personangrepp. Här blir jag faktiskt lite brydd över forumets regelverk...även om Kjell gått in och "markerat" lite.

Jag anser verkligen att man skall hålla sig till sak och inte gå på person...allra helst inte om denne person är omedveten om den negativa reklam som detta medför för både honom och Åleds.

Jag anser också att mail skall skickas till sådan person som efterfrågat informationen och inte som i detta fall...att defdac fått det överraskande, och tydligen oönskat, i sin mail.

Kommentar

• Torsten
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 647

Hur många har inte fått reklammail som inte gått att svara på??
                Ingen upp med handen??

Istället för att här slänga skit, ring upp Arnold och fråga vad som står på!

Kommentar

• defdac
                  Användare
                  • April 2002
                  • 865

citat:
                  Istället för att här slänga skit, ring upp Arnold och fråga vad som står på!
                  Jag tvivlar starkt på att du ringer upp alla som spammar dig Torsten.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

citat:Jag tvivlar starkt på att du ringer upp alla som spammar dig Torsten
                    Handlar detta verkligen om ett spam? Det handlar om växter (som ju är ditt specialintresse) och det börjar med "Hej Daniel". Det verkar som om inte andra som är aktiva på vare sig detta forum eller på Zoopets har fått det. Låter mer som ett vanligt mail tycker jag.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

Kommentar

• Torsten
                      NCS Medlem
                      • September 2002
                      • 647

För mig liknar detta mera en förtalskampanj.
                      Samma text med samma innehåll på två forum.

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • October 2002
                        • 405

Om mailet är sänt (vilket jag inte har någon anledning att betvivla) så är det väl bra att "defdac" talar om på vilken "nivå" denna akvariehandel står på.("detta lysrör har mer Lux"....??????, fiskar och växter trivs bäst med ph 6,8......???????, gödning gör ingen nytta vid ph......????? o.s.v.)
                        Jag ser inte detta som personangrepp utan som viktig konsumentupplysning
                        har aldrig och kommer aldrig att handla hos Åleds, men jag tycker det är bra att få veta kunskapsnivå m.m. hos olika akvariehandlare.
                        Att överhuvudtaget skicka ett mejl med rena nonsens påståenden till en skicklig "växtakvarist" tyder på avsaknad av omdömme alternativt en hög nivå av hybris

Kommentar

• jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

Endast om man kan anta att den här handlarn känner till att Defdac förmodligen är en av landets skickligaste växtakavarister så är ju mailet anmärkningsvärt.

Annars tycker jag det är en storm i ett vattenglas.

Liknande har skett när det gäller bottenfiltrering, det vill säga att Åled mailat när ämnet varit uppe på forumet. Men någon fördjupning i den saken blir inte av här.

Tycker inte att det finns någon som helst anledning att bli stött, förutsatt att den första meningen i det här inlägget inte gäller.

Mvh Jari

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Kritik skall givetvis få förekomma...men det är HUR man framför kritiken och vad man skriver. Om man håller sig till sak och inte person så är det helt ok att kritisera.

Kommentar

• defdac
                              Användare
                              • April 2002
                              • 865

Sant.

Rubriken är illa vald. Synd att man inte kan redigera rubriken till något snällare typ "Åled kör med konstig marknadsföring..".

Fast ärligt talat trodde jag nog det var ett skämt innan jag kom ihåg det tidigare mailet och att faktiskt handlar om en ganska konstigt marknadföring. Nåväl. My mistake. Moderatorna får gärna ändra rubriken.

Kommentar

• Mikael
                                Användare
                                • April 2002
                                • 347

Detta forum står för tillfället utan formell moderator. Det kommer inom kort att vara löst. Personligen såg jag först idag denna tråd och har därför inte kunnat reagera tidigare.

Som framgår här ovan har jag konsekvent tagit bort viss text som innehöll en olämplig forumulering (istället står nu
                                text borttagen / moderatorn). Jag tyckte att detta var ett bättre alternativ än att ta bort hela tråden. Fortsättningsvis kommer jag dock att ta bort hela inlägg om de innehåller formuleringar liknande den som defdac ursprungligen initierade.

Att deltagarna i denna tråd själva slår varandra i huvudet med verbal frenesi har jag dock inga invändningar mot, "...den som ger sig in i leken...". Däremot är det fortfarande helt oacceptabelt att framställa personer som inte deltar här med smädande eller förklenande uttryck.

Mikael Mayer
                                Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

Arbetssätt...