BilTemas Insektssvamp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

    #16
    Bidrar till prisstatistiken: Jag köpte 100x100x10 för 49 Euro på Zoo Zajac i Tyskland. www.zajac.de.
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...

    Kommentar

    • Johan W
      Användare
      • May 2004
      • 266

      #17
      Jag har testat svampen i ett ytterfilter och inga fiskar dog. Hade svamparna där i cirka en månad. Sen om det är en bra affär är en annan sak...

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #18
        För mig är det en bra affär om 5 svampar för 20 kr räcker att trä på ett rör (det är där kanske haken finns, bäst vore en sttörre bit). Orkar inte beställa jätteflak via internet. Biltema finns i närheten desutom.
        Anders L

        Kommentar

        • Johan W
          Användare
          • May 2004
          • 266

          #19
          Som sagt, jag tror inte fiskarna tar någon skada. Om volymen blir tillräckligt (eller snarare den effektiva ytan) ... tja, det är lite svårt att avgöra.

          Men det är ju alltid kul att ta en tur till BilTema - jag köper ofta på mig saker som jag före besöket inte visste att jag behövde

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

            #20
            Hehe.. trädde på 5 gula biltema svampar på ett rör och satte på pumphuvet... ser helt galet ut, men passar i dessa påsktider
            Får nog skaffa 5 till så kan jag fylla ur ut den tänkta rörlängden.
            Duger tills jag hittar en bättre och lagom stor svampbit för rimligt pris (50 spänn max...principsak . Svart helst och inte för grovporig. Bara tänkt att rensa bort partiklar med.
            Anders L

            Kommentar

            • Orppo
              Användare
              • September 2004
              • 518

              #21
              he he, visst biltema är bra,men ibland så kan snålheten bidra visheten,era snåljåpar.
              /=)

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

                #22
                Sant, hade nog varit enklare å köpt det färdiga röret med den snygga svarta runda svampen för 150 pix! Men som sagt, det blev en principsak!
                Anders L

                Kommentar

                Arbetssätt...