Jag har sett liknande färgförändring rätt ofta, men jag har alltid trott att det varit medfött.
Mystisk färgförändring på Trimac
Kollaps
X
-
-
Jag har ett trimaculatum par och den svarta färgen beror mest på en tillstymmelse till lekfärg... (min hona är nästan helt svart) men hanen får bara spår av de mörka band som faktiskt finns på dessa fiskar!
jag tror du inte behöver oroa dig han e nog bara lite leksugen!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Rivulatus
Jag har ett trimaculatum par och den svarta färgen beror mest på en tillstymmelse till lekfärg... (min hona är nästan helt svart) men hanen får bara spår av de mörka band som faktiskt finns på dessa fiskar!
jag tror du inte behöver oroa dig han e nog bara lite leksugen!
Vem vet det kanske är en hona
Man kanske får schyssta hybrider att driva uppAnders LKommentar
-
ja han har ju verkat lite småkär rätt länge nu så skulle ju inte bli så förvånad =)
Men även orms trimac är ju rätt mörk, kanske ändå inte är det svarta gruset?
har ni koll på fler som kom från den kullen? kanske som sagt är mefött?/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
anli: en tanke som slog mig bara.....du har ju matat trisse med rasboror
och frågan är ju om de kan ha varit hormonbehandlade och färgade,det kanske har "smittat" av sig på din trimac?
Men det kommer säkert att försvinna om du byter foder ett tag.
Eller så är han bara leksugen,som sagt =)
Mvh ErikMin zoon.
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=461928Kommentar
-
Nu när du visar din midas så där så är jag nog ganska säker på att han trror att det är en hona!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av cremedaz
anli: en tanke som slog mig bara.....du har ju matat trisse med rasboror
och frågan är ju om de kan ha varit hormonbehandlade och färgade,det kanske har "smittat" av sig på din trimac?
Men det kommer säkert att försvinna om du byter foder ett tag.
Eller så är han bara leksugen,som sagt =)Anders LKommentar
-
En ciklidhane som gått ensam i evigheter skulle uppfatta en mört som uppvaktningsbarMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
En ciklidhane som gått ensam i evigheter skulle uppfatta en mört som uppvaktningsbar
Inte så gott om trimac-fruns...
Men visar sig Midasen vara en hona, så skall jag skicka en påse hybridyngel till Ola !Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
En ciklidhane som gått ensam i evigheter skulle uppfatta en mört som uppvaktningsbarKommentar
-
Kommentar
-
-
Äntligen, så börjar fläcken blekna bort! Skönt å få se Trisse i sin vanlig påskgula kostymering
Rivulatus påpekande var nog korrekt, det var nån form av lekdräkt.Anders LKommentar
Kommentar