Guldfisk

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anneli

Guldfisk

Hej tänkte prova på den så vanliga guldfisken och funderar nu hur fort dom växer. kan man få lek på dom i akvarium ? i så fall hur ?
    det är faktiskt jätte fint med vanliga guldfiskar i ett 300 liters akvarium dom är i och för sig bara 3 st och kring 13 cm. finns det någon teori om hur man ser könsskillnad. det verkar inte vara lika lätt som på malawiciklider iallafall.
    mvh Anneli

Anneli
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Guldfisken är romspridare dvs att den sprider sin rom över bottensubstratet. Jag har själv aldrig haft gulfiskar i akvarium men väl i utomhusdamm. Mina gulfiskar leker varje vår och ger enorma mängder yngel. De vuxna fiskarna äter inte yngeln och de växer till ungefär 5cm den första sommaren. Jag känner inte till någon utseendemässig könsskillnad, troligtvis våste man ta upp dem och titta på könsöppningarna.

Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Här hittade jag lite information om hur du kan se skillnad på könen;

Mvh Michael Persson
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Hallå!

Min erfarenhet av större guldfiskar i akvarium är att de skiter ner någotfruktansvärt. Ordentlig filtrering eller minimalt med mat rekommenderas.

mvh

Tony Lejvell
        Tony Englund

Kommentar

• Fisherman
          Användare
          • April 2002
          • 53

Svart grus i ett högt akvarium , saftigt gröna vallisneria från botten till ytan härligt röda guldfiskar ordentlig snurr på pumpen, det är snyggt.

mvh
          Fisherman

mvh
          Fisherman

Kommentar

Arbetssätt...