Tråkigt besked...Hjortgatans...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Tråkigt besked...Hjortgatans...

    Detta står på Hjortgatans hemsida:



    citat:Time out
    Efter många om och men så måste vi tyvärr ta time out trodde ett tag att vi var påväg tillbaka efter allt för många motgångar i vår. För mycket jobb som visserligen ska vara positivt o
    men hinner man inte sova och är själv "åker man dit till slut".
    Har nu bestämt att ett order stopp måste sättas in. Jobbar på att kolla vilka som betalat och ska ha pengar tillbaka eller vilka som kan få grejer. Ni får gärna maila och tala om vad ni har för krav och det kan tyvärr ta lite tid men vi ska försöka att inte lämna någon i sticket.
    Kan dröja innan ni som skickat in order i dagarna får besked.
    Hoppas på att vi snart återkommer.
    Verkligen tråkigt då jag handlat där många gånger och fått riktigt bra service.

    Jag hoppas att Hjortgatans kommer tillbaka till normalt slag...de behövs!
  • blaps
    Användare
    • April 2002
    • 49

    #2
    Jahaja, därför mina grejjer jag beställt aldrig dyker upp.
    Fridens liljor,
    Klas

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • February 2004
      • 1127

      #3
      Instämmer! Har själv handlat där flera gånger och alltid fått varor av toppkvalité till bra priser. Dessutom har deras hemsida varit en guldgruva av kunskap. Hoppas verkligen att dom kommer tillbaka!
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • Tommy K
        Användare
        • May 2002
        • 309

        #4
        Ja, inte är det lätt att vara egenföretagare i Sverige. Har själv provat på "dygnet-runt"-arbete. Det kan ta knäcken på den bästa. Å inte fan genererar det några pengar heller. Det försvinner i skatt till Bosse "Tårtan" Ringorm.
        Bra att man dragit till bromsen på Hjortgatans, man borde gjort det tidigare. Hoppas att företaget kommer igen!

        (Någon sa att man ska placera in sitt liv på en skala. Med "snäll" i den ena änden och "rik" i den andra. Hjortgatan har nog varit för långt åt "snäll"-hållet...)

        Kommentar

        • Joakim_R
          Användare
          • November 2003
          • 42

          #5
          Ja hursomhelst ska det bli roligt att se om man får sina pengar tillbaka eller man får växter.
          Betala nämligen in för en månad sen och inte fått några saker än.

          Kommentar

          • danneb
            Användare
            • December 2003
            • 61

            #6
            Finns det något annat ställe där man kan köpa PMDD-gödning.

            Kommentar

            • defdac
              Användare
              • April 2002
              • 865

              #7
              citat:
              Ja, inte är det lätt att vara egenföretagare i Sverige. Har själv provat på "dygnet-runt"-arbete. Det kan ta knäcken på den bästa. Å inte fan genererar det några pengar heller.
              Det är en sak jag inte fattar.

              Låt oss ponera att efterfrågan faktiskt var för stor vilket gjorde att Kenneth halkade efter - inte hann med trots dygnet runt jobb: Brukar man då inte höja priserna tills efterfrågan minskar och blir mer i linje med vad man kan och orkar leverera?
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              • tropfrog
                Användare
                • July 2003
                • 1833

                #8
                citatet är en sak jag inte fattar.

                Låt oss ponera att efterfrågan faktiskt var för stor vilket gjorde att Kenneth halkade efter - inte hann med trots dygnet runt jobb: Brukar man då inte höja priserna tills efterfrågan minskar och blir mer i linje med vad man kan och orkar leverera?
                Har du läst samma kursliteratur som jag läser just nu???
                Nästan helt rätt förutom att det är tillgången man stryper när man höjer priser inte efterfrågan den är den samma.

                Oavsett vilket så ser jag hellre högre priser på hjortgatan än att dom försvinner helt från marknaden. Jag tycker att Keneth skall öppna på nytt med 25% högre priser så att han orkar med, stackaren.
                MVH
                Magnus
                citat:
                citat:

                Kommentar

                • johanlidman
                  Användare
                  • February 2004
                  • 118

                  #9
                  Det hör ju till god sed att höra av sig om paketet kan bli försenat, det gör ju dom flesta seriösa butiker.
                  Jag har inte hört ett enda dugg ifrån dom (skickat två brev tidigare)förrän jag skickade ett mail med texten "konsumentverket nästa".

                  Och så värst billiga tycker jag ändå inte att dom är (på akvarieprylar), en runtsökning på internet så har jag hittat ganska bra priser på annat håll.

                  MVH
                  Johan
                  Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • September 2002
                    • 5394

                    #10
                    Ja det kan inte vara lätt för en butik i den här branchen speciellt som nästan alla som har det som hobby sitter o letar priser på internet för att tjäna 100 spänn på filter o andra sorts tillbehör.
                    Måste nog vara ett av dom absolut sämsta kundunderlagen efter.
                    Personligen så gör jag så att jag handlar allt på samma ställe även om det ibland blir dyrare för att försöka vara med o se till att butiken kan forsätta att existera så jag har någonstans att inte bara handla utan även kanske titta lite ibland.
                    Men som sagt hoppas det löser sig för han =(
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • 56ovwal
                      Användare
                      • March 2004
                      • 664

                      #11
                      Ett annat sätt är att anställa....
                      Jo, jag vet, kostnaderna för en "ensamföretagare" att anställa arbets-
                      kraft kan innebära att det tidigare så framgångsrika företaget helt
                      plötsligt inte alls går så bra längre. Omsättningen kanske densamma, men
                      samtidigt en mun till att mätta. Och sen vill Bosse ha sin del i form av
                      arbetsgivaravgift.... Tacken företagaren får för att kön till Arbets-
                      förmedlingen kortas !!
                      Men nu är vi inne på politik och det ska kanske inte avhandlas på NCS
                      forum.
                      Pigge
                      Pigge
                      Bygger ny akvarielokal:
                      http://ovwali.blogg.se/
                      Uppdaterad:2011-12-23

                      Kommentar

                      • defdac
                        Användare
                        • April 2002
                        • 865

                        #12
                        citat:
                        Nästan helt rätt förutom att det är tillgången man stryper när man höjer priser inte efterfrågan den är den samma.
                        Oops. Sorry =)

                        Jag menade mest att om man höjer priserna så kommer orderingången bli mindre men man tjänar lika mycket och man hinner med att leverera utan att jobba ihjäl sig. Släppa prestigen att vara billigast och leverera felfritt med fortsatt (ännu gladare) service.

                        Att dessutom Hjortgatan är helt unik på sitt utbud gör att han skulle kunna höja priserna flera hundra procent och jag (och de flesta andra) skulle ändå köpa. Vill jag t ex ha en specifik Cryptocoryne-art som vanliga Zooaffärer inte kan ta hem betalar jag gärna 200 spänn eller mer för en kruka eller t om ett skott.

                        En shop som börjar sälja PMDD-prylar idagsläget får hela Norden som kund.
                        http://www.defblog.se

                        Kommentar

                        • tropfrog
                          Användare
                          • July 2003
                          • 1833

                          #13
                          citatläppa prestigen att vara billigast och leverera felfritt med fortsatt (ännu gladare) service
                          Så sant. Hellre dyra ovanliga växter än inga alls.

                          citat:Att dessutom Hjortgatan är helt unik på sitt utbud gör att han skulle kunna höja priserna flera hundra procent och jag (och de flesta andra) skulle ändå köpa. Vill jag t ex ha en specifik Cryptocoryne-art som vanliga Zooaffärer inte kan ta hem betalar jag gärna 200 spänn eller mer för en kruka eller t om ett skott.
                          Jag vet inte om keneth läser i forum, han är förmodligen rätt trött på akvarium när han stänger för dagen. Jag tar mig friheten att skicka en länk till denna tråden till honom. För vi vill väl ha samma service? Då tycker jag också att vi skall betala för den.

                          MVH
                          Magnus

                          Kommentar

                          • Karon
                            Användare
                            • April 2002
                            • 880

                            #14
                            En "minibutik" med bara pmdd o.dyl. och leverans en gång i månaden kanske (för att förenkla för Kenneth).

                            Kommentar

                            • johanlidman
                              Användare
                              • February 2004
                              • 118

                              #15
                              Jag håller med er...bättre dyrare men bra och snabba leveranser.
                              Det funkar ju inte i längden somd et har varit hittils men nogorlunda bra priser och att dom får arbeta ihjäl sig.

                              Ha det!
                              MVH
                              Johan
                              Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

                              Kommentar

                              Arbetssätt...