Ciklidbladet 2/2004 synpunkter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • April 2002
    • 1081

Uruguay-artikeln var höjdpunkten enligt mig. Intressanta biotopbilder och en fängslande berättelse.

Kommentar

• anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

Som nybliven flod-Afrikafantast så var satt artiklarna om Madagaskarciklider och flodcikliderna som en pjäxa! Känns som att vara med på en upptäcktsresa när man läste Sonia och Daves artikel, Madagaskar känns inte direkt söndertjatat i akvariesammanhang...
      Eternell-artiklarna är alltid klockrena... kanonkvalitet!
      Dovii-artikeln var kul å läsa, personlig erfarenhet av "häftiga" firrar är en stimulerande läsning.
      Uruguayartikeln konkurerar om toppplatsen, otroligt intressant och det var annorlunda att få se det ur fiskexportörens perspektiv. Mer sånt. En riktigt professionell artikel!
      Sen var det kul å läsa om stämman, inte bara för att man var där själv.
      Ett mycket bra nummer, både text och bild. Bättre layout än förr fick jag för mig. I skrivande stund tycker jag det är det bästa nummret hitintills!
      Anders L

Kommentar

• Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

Har bara läst halva uruguay-artikeln ännu men den ät hittils bland det mest intresanta jag läst nånsin i CB

Ja sen kolla ja alla bilderna på mig själv med hehe
        fish r friend

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

jäkla linslus!
          Anders L

Kommentar

• Hank
            Användare
            • April 2002
            • 1321

citat:Ja sen kolla ja alla bilderna på mig själv med hehe
            Det var först när jag såg bilden på dig med fiskpåsen som jag förstod din avatar. Trodde du typ sniffade dig själv i armhålan
            /#378 Hank
            Zoonen:
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
            http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Jonas E
              Användare
              • February 2003
              • 2533

Cutekid: Näe, jag har dem som betygsunderlag i Textkommunikation så på de lektionerna kan jag sitta o skriva om mina fiskar. För en gångs skull finns det ett riktigt roligt ämne i skolan!
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Cutekid
                Användare
                • January 2003
                • 3368

Tänkte bara höra vad folk tyckte om min artikel. Var det något att ha?

Mvh
                Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Centurion
                  Användare
                  • October 2003
                  • 210

Cutekid, tyckte din artikel var intressant. Jag och min sambo har bara hållit på med akvarier i 2-3år och för oss passade den utmärkt. Trevligt med en artikel som är personligt skriven med egna tankar!
                  http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• Cutekid
                    Användare
                    • January 2003
                    • 3368

Tack !
                    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Jag kommenterade via email...och som jag skrev så var artikeln bra Calle!
                      Intressant och precis som föregående skribent noterade så var den fylld av egna teorier. En blandning av hårt arbete, skicklighet, tålamod ger ofta bra resultat. Att experimentera och på det sättet utvinna nya vägar för att uppnå resultat är verkligen inspirerande.

Jag vill samtidigt påpeka att alla artiklar var bra och lärorika.

Bredden på detta CB var imponerande och det känns extra roligt med en blandning av nytt tänkande och egna berättelser/erfarenheter tillsammans med historiska ögonblick...helt enkelt kanon för en aqua-fantast som jag!

Kommentar

• lisabeth
                        Användare
                        • December 2012
                        • 124

Fick både 1:an Och 2:an av tidningen igår så det blev inte mycket sova i natt,,,,,,,,,,,,,,,,gäsp,,,,,,,,endel måste jag läsa om ikväll........
                        MVH LISA
                        Tyckte det var toppen!
                        lisa

Kommentar

• Anette
                          Användare
                          • April 2002
                          • 178

Ett strålande bra nummer! Kanske det bästa hitintills???

För er som inte läst tidigare årgångar av Ciklidbladet: Det går att köpa gamla nummer. Vilken tur!

Gå in under föreningsinfo på första sidan och klicka på "Köpa gamla ciklidblad".

Hälsningar
                          Anette

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Ja det var ju skoj med alla positiva synpunkter. Nu hoppas jag bara på att alla NCS'are utnyttjar sommarledigheten till att skriva artiklar så att höstens nummer blir minst lika bra.

Anette: Tror du inte det blir svårt att sälja gamla nummer när du säger att det senaste var det bästa hittills .

Jonas: Om du har färdiga artiklar så skicka dem till mig så fort så möjligt, då blir det lättare för mig att planera kommande nummer.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

okdidoki, jag mailar dem så fort jag bestämt vilka bilder jag vill använda till dem.
                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

citat:Anette: Tror du inte det blir svårt att sälja gamla nummer när du säger att det senaste var det bästa hittills .
                                Bra iakttagelse Micke! Den var kul...

Jag bör nog också påtala att föregående års CB håller väldigt hög klass så det finns inget utrymme för besvikelse. Jag har läst 2001-2004 och det är hög kvalitet rakt igenom!

Utvecklingen som sker nu är väldigt lovande och Micke har verkligen stakat ut en fin linje för CB´s framtid. De två CB som gjorts nu har väldigt hög klass...så det finns lite att leva upp till.

Kommentar

Arbetssätt...