Det stör mig att Tropheus duboisi, som är så vacker både som vuxen och som yngel, skall representeras av två halvsunkiga foton på "tonåringar" med varken yngelteckning eller vuxen färg. Men jag har inga fina bilder på T. duboisi att skicka in. Kan ingen göra en insats för världsfred och mitt sinne för rättvisa?
Kan ingen donera en duboisi-bild till Fishbase?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
O ja. Jag tycker du skall maila den, tillsammans med alla uppgifter du har om fisken, till A.Atanacio@cgiar.org
Påpeka gärna att din bild visar en vuxen fisk, medan nuvarande bilderna på fishbase visar yngel.
Kommentar
-
Anders Silfvergrip bad om bilder under ciklidstämman och fick in flera tusen bilder om jag minns honom rätt. Kanske finns det duboisi bland dem? Uppdateringen av dessa är på G.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Skickade precis ett mail till adressen du gav mig mike!Kommentar
-
den där Atanico är en slöfock han fick en bild på Nandus Nandus av mig för en månad sen!fish r friendKommentar
-
He he he .. tänk om vi hade haft hand om det Orm. Uppdaterat i parti och minut.Kommentar
-
Själv har jag bidragit med 80 bilder så nog måste det finnas en del att lägga in.
mvh,Kommentar
-
Låter ju utmärkt det här. Har ni bilder på nån art som a) saknar bild, eller b) representeras av en sämre bild än den ni har, skicka in!
Min erfarenhet är att det tar runt en månad för bilden att ta sig in i fishbase.org's databas, och sen tar det nästan en månad till innan den når "filialerna" (fisbase.se, fishbase.de, fishbase.fr).
Sen går det helt klart lite upp och ner med hur fort bilder processas, och ibland gör de mystiska saker med bilderna (klipper dem konstigt och spegelvänder dem och har sig) men till slut brukar de dyka upp.
(Sen kan ni ju undvika att göra samma miss som jag gjorde i mitt första brev... Atanacio är ett efternamn. Förnamnet är Rachel. Dvs han är en hon.)
Kommentar
-
-
Jag fick en lista på vad som fattades av Anders Silfvergrip och hade väl en 10-12 bidrag till de arter som var utan bild. Sedan lade jag till 50-60 av mina bästa bilder för att komplettera tidigare. Jag kollade dock aldrig upp vilka arter som skulle behöva bättre bilder utan skickade in de bilder i min samling som jag gillar.
För övrigt kommer jag snart att helt avlägsna alla mina halvdassiga ciklidbilder från internet (ca 70% av vad jag gjort). Kvalité går före kvantitet i fortsättningen och bara guldkornen ska tillåtas fortleva.
mvh,Kommentar
-
citat:den där Atanico är en slöfock han fick en bild på Nandus Nandus av mig för en månad sen!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
-
Fredrik: Usch ja, jag skäms för en par bilder jag har ute. Det är lättare sagt än gjort att stoppa dem när de väl tagit sig ut, också.
Kommentar
Kommentar