Jag har två stycken C.affra hannar som är nästan identiskt lika stora och båda är VF.i mitt 720Lkar. Vid inköpet hoppades att de skulle ta varsit hörn utav karet och färga emot varandra och det tre honor som oxå går där. Men som det är nu så är det den ena som bestämmer och den andra har ingen färg alls. Den enda gången den andra färgar ut är vid vattenbyten. Då är båda fina i någon timme och då är det fullt krig emellan dem. Men det slutar alltid med att den underlägsne tappar färgen och gömmer sig under sin sten. Har nu ett mindre kar ledigt och funderar på att flytta en utav dem.
Ska jag då flytta den "underlägsne" och hoppas att han växer till sig så han blir jämnlike med den andre när han kommer tillbaka eller ska jag flytta den domenante så den svagare får chansen att ta revir och etablera sig bland honorna i lugn och ro ett tag?
Någon som har någon erfarenhet utav detta?
Har försökt med att flytta stenrösen och bygga "murar" men inget har fungerat.
Mvh/Marcus
Ska jag då flytta den "underlägsne" och hoppas att han växer till sig så han blir jämnlike med den andre när han kommer tillbaka eller ska jag flytta den domenante så den svagare får chansen att ta revir och etablera sig bland honorna i lugn och ro ett tag?
Någon som har någon erfarenhet utav detta?
Har försökt med att flytta stenrösen och bygga "murar" men inget har fungerat.
Mvh/Marcus
Kommentar