If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tetror: Hemigrammus ocellifer(lykttetra) eller Hemigrammus erythrozonus(glödbandstetra) eller Hyphessobrycon rosaceus(rosentetra) eller Pristella maxillaris samt 5 st. Copella arnoldi(stänktetra) eller 12 st. Carnegiella strigata(marmorbilbuk).
Scalar: 15 st. Altum Guyana.
Pansarmal: 15 st. Corydoras melanistius melanistius.
Malar: 1 st. Blåögd pleco, 1 st. Näshornsmal eller Hancock's knorrmal.
blad dom små tetrorna är det nog mest en smaksak, jag har glödbandstetror och dom gillar jag men sånna är det nog svårt att fylla på med nya sen efter som stora scalarer tar dom om dom är små. Jag har också röda fantomtetror som jag tror att det ska gå att fylla på med (dom har ju en rätt hög kropp) men har inte testat enu så är osäker.
anomalan är en trevlig fisk men dom är parbildande så gämt antal honor och hanar är nog rätt bra där.
Bilbukar hör också till några av mina favorit fiskar, dom gör iof inte mycket väsen av sig men dom fyller ut den översta delen av karet bra, jag skulle satsa på kanske 30 - 40st.
Altum Guyana har jag bara sett på Stoby och när jag frågade sa han att dom odlades i Danmark och någon i Tyskland hader tydligen också odling på dem, väldigt vacker Scalar. Vill ha ett kar med sex sådana och ett gäng citroner men tyvärr ingen mer "space" för det kar som krävs. Men lycka till Rickard blir säkert jättesnyggt.
Mats Bruér
www.discusklubben.dk
720 l diskus
540 l diskus
samt vilken jordätare bör man välja i denna kombination?
Hej Rickard!
Ang. jordätare så finns det så mkt fina arter så man blir helt snurrig. Som med mkt annat så handlar det till slut om tycke och smak. Om du följer länk i min signatur nedan så ser kan du se bilder på mina Geophagusar. Dessa (0.0.10) har jag med 3.3 A. heckelii och det är kalasbra. Själv så hade jag också 35 dolkstyngstetror men det blev i min smak aldeles för rörigt, rena fisksoppan faktiskt...
Min gode vän Hasse har Satanoperca daemon och juruparii. Dessa är stora, särskilt en av hans juruparii som har en JÄTTEMUN. Detta till trots så skiter de högaktningsfullt i alla små tetror som de har gått med... Jag har kardinaltetror och de får vara i fred, så även dolkstyngen på sin tid... Har ockå otocinclys och små corydoras som får vara i fred... Ta kontakt med Fredrik Hagblom och kolla om han har ägg på gång från sina Geophagus Sp. Tapajo Red Head - de är sanslöst vackra!
Neon-,Kardinal-,citrontetror kommer att bli grötiga eftersom stimmet inte håller ihop.
Testa rödmunstetror eftersom dom håller i täta stim och är snabba nog att undkomma skalarer. neonfiskarna kommer att slaktas av skalarerna (egen erfarenhet).
Kommentar