Har en bra fungerande multifasciatuskoloni i ett 70liters. Ska nu flytta akvariet till mitt arbetsrum men har då köpt ett större istället. Ett 160L (100x40x40). Multisarna är ju självskrivna. Men vad mer skulle ni rekommendera? En tanke är ju att fortsätta köra endast dessa men samtidigt finns det ju så mycket annat kul från Tanganyikasjön som funkar i lite mindre kar. Sugen på prinsessor men jag vet inte om jag vågar blanda dessa arter i ett såpass litet kar efter att ha läst om deras aggressivitet. Någon Julle skulle säkert funka så det ska jag nog ha (Marleri(sp?) eller så).
Hästnosar?
Annan liten munruvare?
Någon mer art snäcklekare, ocellatus är också på min vill ha-lista men funkar det med multisar i samma kar?
Calvus?
Med andra ord, om ni skulle starta ett akvarium i den här storleken där multisar är klara, vad skulle ni mer befolka med?
/Jonas
Hästnosar?
Annan liten munruvare?
Någon mer art snäcklekare, ocellatus är också på min vill ha-lista men funkar det med multisar i samma kar?
Calvus?
Med andra ord, om ni skulle starta ett akvarium i den här storleken där multisar är klara, vad skulle ni mer befolka med?
/Jonas
Kommentar