Tropheus Moorii Namansi "fiery fry"??
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
En Tropheus tycker jag är snygg genom det speciella utseendet. Men visst kan de ibland se aningen tråkiga ut i färgen...
Brichardi-arterna är snygga på ett visst sätt...men de är ju inte direkt färgsprakande.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
En Tropheus tycker jag är snygg genom det speciella utseendet. Men visst kan de ibland se aningen tråkiga ut i färgen...
Brichardi-arterna är snygga på ett visst sätt...men de är ju inte direkt färgsprakande.
Kommer en liten film snart och där kommer du få se en troffe i världsklassKommentar
-
Nja Calle...
Visst kan de vara väldigt fina (t ex på dina foton), men så ser de inte ut på andra foton som jag sett. Jag tror inte heller att deras färger är sådana den mesta tiden...så är det ju inte på andra Tropheus. De flesta kan se ganska oansenliga ut.Kommentar
-
-
Ser ut så här som yngel...
Kommentar
-
Tricella,
jaghåller med dig lite, brichardi typen är lite tråkigare i färgerna än moorii! men det finns ju undantagPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
-
Det är en bild på dem men vet inte om den stämmer riktigt men .... tycker att de är snuskigt lika mina canary cheek hanar när de färgar ut ordentligt.
Kommentar
-
mmmm fick nyss reda på att Tropheus Brichardi "Kavalla" har handels namnet Canary Cheek...
Ingen som har Tropheus Moorii "Ujiji"?Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av -Anton-
mmmm fick nyss reda på att Tropheus Brichardi "Kavalla" har handels namnet Canary Cheek...
Ingen som har Tropheus Moorii "Ujiji"?
Canary Cheek = Kabimba.
På kartan ser man det tydligt.
Det är för mkt jidder med troffar. Kan ingen vänlig själ som har mkt kunskap om troffar göra en riktigt karta över alla troffar och deras fångstplatser? Konings borde ju slänga i hop ngt tycker man. Blir så lack på alla dessa påhittade namn och förväxlingar.Kommentar
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av -Anton-
Det kan även vara så att Kavalla islands har döpts om till kabimba.Kommentar
Kommentar