Hej.
Jag ska byta mitt 375 liters akvarium mot ett 720 liters imorgon, har några frågor ang. fiskar och inredning.
I akvariet sitter 2st btn moduler (malawi), ska jag lassa i en massa sten eller räcker det med ett fåtal grottor? Har 2st rötter som ska i också (väldigt gamla, rubbar ej ph-värdet).
Fiskarna är:
3+8 Metriaclima estherae(både röda och OB/MC)
3 Metriaclima mbenji(MC hanar, kommer honor)
1+5 Labeotropheus trewavasae(Vita och OB honor - MC hane)
3+5 Labidochromis caeruleus
2+1 Cyrtocara Moorii(ska köpa minst 1-2 honor till)
1+1 Pseudotropheus demasoni
7st Pseudotropheus sp.acei "white tail"
Ska jag ta ur någon art och satsa på ett större antal av varje art istället? Funderar på att ta ur Pseudotropheus demasoni. Jag ska skaffa fler Röd Zebra, M.mbenji(honor), C.moorii(honor).
Någon som har nån ide om hur jag ska göra med antalet fiskar och arter? Totala antalet fiskar är ju bara 40st nu och det är ju ganska lite i ett 720 liters malawikar.
Hur många malawisar bör man ha i ett 720, ca 60-70 eller?
Tacksam för andras erfarenheter vad gäller antal arter, fiskar osv.
Mvh// Jonas.
Jag ska byta mitt 375 liters akvarium mot ett 720 liters imorgon, har några frågor ang. fiskar och inredning.
I akvariet sitter 2st btn moduler (malawi), ska jag lassa i en massa sten eller räcker det med ett fåtal grottor? Har 2st rötter som ska i också (väldigt gamla, rubbar ej ph-värdet).
Fiskarna är:
3+8 Metriaclima estherae(både röda och OB/MC)
3 Metriaclima mbenji(MC hanar, kommer honor)
1+5 Labeotropheus trewavasae(Vita och OB honor - MC hane)
3+5 Labidochromis caeruleus
2+1 Cyrtocara Moorii(ska köpa minst 1-2 honor till)
1+1 Pseudotropheus demasoni
7st Pseudotropheus sp.acei "white tail"
Ska jag ta ur någon art och satsa på ett större antal av varje art istället? Funderar på att ta ur Pseudotropheus demasoni. Jag ska skaffa fler Röd Zebra, M.mbenji(honor), C.moorii(honor).
Någon som har nån ide om hur jag ska göra med antalet fiskar och arter? Totala antalet fiskar är ju bara 40st nu och det är ju ganska lite i ett 720 liters malawikar.
Hur många malawisar bör man ha i ett 720, ca 60-70 eller?
Tacksam för andras erfarenheter vad gäller antal arter, fiskar osv.
Mvh// Jonas.
Kommentar