If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vet någon om det är någon skillnad mellan ocean och dalas alukar egentligen? T.ex kvalité, ramtjocklek etc. Ocean är ju lite billigare, iaf på Pwss. Har sett att benställningen är lite högre hos dala än ocean, 60cm mot 48cm. Men själva karet då?
Har ett 720 Ocean och jag kan inte säga varken bu eller bä. Det håller den kvalitén jag förväntade mig, repfria rutor, lite siliconkladd och en rejäl aluminiumram (snyggare än Dala/Zooline enligt mig). Enda missen var väl ett ljusare parti på ramen som liknar en översträckning av materialet men den sidan står mot väggen nu så det stör inte.
Överlag verkar det vara ett rejält kar i bra kvalité som jag hittills kan rekomendera.
Kikade in på din hemsida och karet ser ju kanon ut. Är det ett ocean kar? I så fall ska jag nog klippa ett efter sommaren. Hur mycket gick kalaset på med modul och btn?
Se bara till att det där skåpet ovanför sitter som berget.. vore tråkigt om det trillader ner på det snygga karet.
Hela kalaset kostade nog runt 14 000:- sen har det tillkommit en del pengar till förbrukningsmaterial och verktyg men de räknar jag inte med här. I de 14 000:- så ingår akvarium, 4-rörsramp inkl 4 lysrör, benställning, doppvärmare, cirkpump tunze, ytterfilter eheim, filtermatta samt bakgrund och modul.
Säkert nån smågrej jag glömt men det där är lejonparten
Menar väl det he he . Har en polare vars pappa satte upp 2 hyllor i en gipsvägg utan att plugga. Det slutade med att dessa trillade ner och krossade hans fina bärbara dator i 25000 kr klassen. Dyyyyrt.
Men om man nu köper ett akvarie, modell STORT, skulle ju inte jag sitta å kolla på alu-listerna..
Det jag inte gillar med Ocean är att i hörnen är det inte 100% finish. Dessutom tror jag att alu-listerna bara e ditlimmade efteråt, en smaksak visserligen, men endå..
Kommentar