If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jädra fet fire blue som Johan Lindgren postat bland sina medlemsbilder. Nån som vet historian bakom denna, hur länge den funnits och om det finns nån grossist eller handlare som har den?
den är rätt fet . det gula är inte helt korrekt då bilden var mörk o fick ljusa upp den lite. jag hittade ingen fisk med det namnet när jag sökte på den. så jag tror det är ett missvisande namn. jag har försökt o hitta det rätta men det är en sån jädra djungel bland protomelas. tyvärr var just detta exet rätt rädd av sig.
Jag har haft 1+2 Protomelas Fire Blue "ndiwe". Inköpsstället var Akvarievalvet i Norrköping. Jag sålde dem pga att hanen, som var ungefär 20 cm, blev alldeles för dominant i förhållande till mina andra fiskar.
Den "vanliga" fire blue som ni pratar om antar jag är Protomelas taeniolatus "Fire Blue". Det är inte samma som Protomelas sp. "Fire Blue Ndiwe" enligt akvarievalvet i Norrköping.
Min hane var helt utfärgad och såg precis ut som Johan Lindgrens hane.
Jag har Protomelas sp. "Fire Blue Ndiwe" VF ,och hanen ser ut precis som Johan Lindgrens när han inte färgar ut. Jag försökte att ladda upp en bild på hanen här men man måste nog vara medlem i NCS om jag förstår rätt så jag får väl se till att bli medlem först.
Har en bra bild på den om du vill ha en mailad till dig Zaphi eller någon annan.
Kommentar