Bladfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Friberg

    Bladfisk

    Är det nåon som har erfarenhet av bladfisk (Monocirrhus polyacanthus). Är de vanliga i fiskaffärer? Någon som vet om det finns i närheten av Norrköping?
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    Jag har två stycken hemma. Otroligt häftig fisk i teorin men dö trist att ha i akvarium =) dom ligger mest still och försöker se ut som blad och då och då flyger deras mun upp å en fisk försvinner.

    Tror jag har två hanar och dom bråkar en del dock utan några skador dom försöker mest visa sig stora för varandra. Äter enbart levande fisk och mycket kan dom också äta. Vissa påstår dock att dom har lyckats få dom att ta dött foder med hjälp av linor etc. men det är nog ovanligt.

    Jag har bara sett dom i butik en gång (när jag köpte dom) men vet att dom rätt ofta finns hos postorder butiker.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • mikael33
      Användare
      • July 2003
      • 69

      #3
      Om du är i Stockholm någon gång så brukar Alba zoo på folkungagatan ha dem hemma för det mesta.

      Mikael O
      450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

      112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

      Kommentar

      Arbetssätt...