Glaspris

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1845

citat:Tropfrog du tror inte redan ganska många här har ringt runt till glasmästare ?? så slipper han göra det med så kan dom som redan gjort det svara på vad priset ligger på ungefär
    Det är jag övertygad om att folk har gjort. Men efterssom kvm priset beror så mycket på hur mycket spill glasmästaren har hemma så är jämförelser med vad en annan fick vid ett annat tillfälle orelevant.

Angående glasmästaren i Malmö som säljer glas för långt under inköpspris: Om det stämmer som ni säger så måste han sälja kopiösa mängder glas, både till andra glasmästare och till privatpersoner dessutom. Vad jag menade med att jag köper allt han har är att om jag kan köpa 10 mm glas för 150 kr så tar jag ett rejält lån omedelbart och börjar limma akvarium för att sälja. Glaset till 375 skulle ju då kosta ca 300 kr, jobbet ca 500 och jag kan sälja det för 2000 kr, långt under marknadspriset.
    MVH
    Magnus

Kommentar

• tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1845

Det finns 6 olika glasmästerier i limhamn, ingen av dom heter malmö glasmästeri. Det finns som liknar: glaspågarna i malmö ab som tar 1411 kr/kvm och malmö glasindustri som tar 1500 kr/kvm, vilken av dom är det du pratar om?

Om det finns en annan glasmästare som tar 1/10 del av priset mot dom andra, så tror jag inte att dom kan överleva på lång sikt.
      MVH
      Magnus

Kommentar

• Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

Jasså så det är ínte bra att kunna jämför här om man fått ett bra/dåligt pris?

citatch jag kan sälja det för 2000 kr, långt under marknadspriset.

då vet jag...

Kommentar

• Hank
          Användare
          • April 2002
          • 1321

citat:citat:
          --------------------------------------------------------------------------------
          och jag kan sälja det för 2000 kr, långt under marknadspriset.

--------------------------------------------------------------------------------

då vet jag...
          ....tropfrog räknade väl på 10mm glas,det är det väl knappast till dessa 375-or eller.....
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

Vet ej,
            Finner heller ingen anledning till att bygga 375or i 10mm.

Kommentar

• jorgen41
              Användare
              • April 2004
              • 9

En viktig skillnad för priset är ju om det är "vanligt"glas eller float.

Kommentar

• olaJ
                Användare
                • August 2003
                • 584

Vet inte vilken jag pratar om......kommer faktiskt inte ihåg vad dom hette.
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• tropfrog
                  Användare
                  • July 2003
                  • 1845

"vanligt glas" ÄR float. Vill man ha finare glas heter det optiwhite. För det är väl ingen som använder härdat glas? som förövrigt är mycket dyrare.
                  Men Ola: Här har du schansen att tjäna en hacka, jag ger dig 300 kr/kvm för 10 mm glas, jag kommer och hämtar det själv i malmö. Om det skulle vara något annat än float så går det bra också. Om du köper det för 150 så blir det en vinst på 150/kvm. Jag köper 10 kvm till 5 kar, det ger dig 1500 i fickan (eller att skatta för om du vill det)
                  MVH
                  Magnus

Kommentar

• olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

Jag bor inte i Malmö så det merjobbet med transporter mm förstår du säkert att jag inte är intresserad av, men tack för erbjudandet.

Mvh
                    Ola
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Karlstad

Köp C glas = lite defekta syns inte i ett akvarium pris 100 - 200 kvn 4-6 mm biligt , inte alla glasmästeri som har de längre men ring o hör

Kommentar

• tropfrog
                        Användare
                        • July 2003
                        • 1845

citat:Ursprungligen skickat av olaJ

Jag bor inte i Malmö så det merjobbet med transporter mm förstår du säkert att jag inte är intresserad av, men tack för erbjudandet.

Mvh
                        Ola
                        det passar ju bra, det kan ju inte vara så långt till limhamn oavsett var i Malmö man bor. I mitt inlägg skrev jag att jag gärna hämtar själv.
                        MVH
                        Magnus

Kommentar

• MagnusL
                          Användare
                          • January 2004
                          • 326

Vilken extremt larvig diskussion denna tråd har urartat till..

Jag tycker att det är självklart att man är hövlig och trevlig på ett sånt här forum. Att vara besserwisser eller knäppa varandra på näsan med fakta hör inte hemma här. Dock kom det ju fram en hel del matnyttig info! Men den hade säkert gått att få fram utan dessa syrliga kommentarer. [V]

MVH, Magnus (som förbereder sig på att ducka )

Magnus Lovgren

Kommentar

• olaJ
                            Användare
                            • August 2003
                            • 584

Jag såg inte det i all hast men för att tala klarspråk,......jag är inte intresserad av att skaffa glas till andra, detta är inte ett köp och säljforum så därför avslutar vi denna vid det här laget mycket skumma tråd.

Ajö

Kommentar

• tropfrog
                              Användare
                              • July 2003
                              • 1845

I have prooved my case.
                              Over and out.
                              MVH
                              Magnus

Kommentar

Arbetssätt...